... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 11:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر راشا تودی: شاید تا ۵ سال آینده، ارمنستان وجود نداشته باشد!

مدیر راشا تودی: اختلاف ارمنستان با روسیه بر سر یک بلوک امنیتی تحت رهبری مسکو می‌تواند باعث شود که این کشور قفقاز جنوبی در عرض نیم دهه دیگر وجود نداشته باشد.

سیاست شرق _ سردبیر یکی از کانال های خبری روسیه، طی اظهاراتی تهدیدآمیز مدعی شد که، مواضع رهبران ارمنستان علیه روسیه، می‌تواند باعث شود که این کشور قفقاز جنوبی، در عرض نیم دهه دیگر، وجود نداشته باشد.

مارگاریتا سیمونیان ، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون و مدیر ارمنی‌تبار راشا تودی (RT) روسیه، گفته است که اختلاف ارمنستان با روسیه بر سر یک بلوک امنیتی تحت رهبری مسکو می‌تواند باعث شود که این کشور قفقاز جنوبی در عرض نیم دهه دیگر وجود نداشته باشد.

سیمونیان طی یک پرسش و پاسخ در جشنواره جهانی جوانان در سیریوس، در منطقه کراسنودار روسیه، از نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، به جهت تعلیق مشارکت ایروان در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) را که معادل روسیه با ناتو محسوب می شود،انتقاد کرد.

ماه گذشته پاشنینیان گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی ارمنستان شکست خورده،لذا مشارکت ارمنستان در این بلوک را متوقف کرده است زیرا دیگر نمی توان به روسیه به عنوان یک شریک دفاعی قابل اعتماد، توجه کرد. با این حال، هیچ نشانه و حرکت رسمی از ایروان برای خروج از این اتحادیه وجود ندارد. 

سیمونیان ۴۲، از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت رسانه ای است. سیمونیان مدیر مسوول شبکه راشا تودی و پیشتر سردبیر خبرگزاری اسپوتنیک بود. سیمونیان همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان دوستی و مدال موسس خورناتسی شده‌است.

این اظهارات سیمونیان، در حالی است که، پیش از گرجستان و اوکراین نیز، با در پیش گرفتن سیاست هایی بر خلاف روسیه، با جداشدن قسمت هایی از سرزمین شان مواجه شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »