... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: جنگجویان گردان آزوف در ماریوپول، خود را تسلیم کردند

وزارت دفاع روسیه می‌گوید از روز دوشنبه، ۱۷۳۰ سرباز اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوف‌ستال در ماریوپل مستقر بودند، خود را تسلیم نیروهای روس کرده‌اند.

سیاست شرق _ همزمان با درگیری‌ها در جبهه‌های جنگ میان نیروهای روسی و اوکراینی، روسیه روز گذشته اعلام کرد ۹۰۰ جنگجوی دیگر اوکراینی هم در کارخانه فولاد ماریوپل تسلیم شده‌ و اسلحه‌های خود را تحویل داده‌اند.

به نقل از یورونیوز، ولادیمیرپوتین یک ماه پیش و پس از تصرف شهر ماریوپل به نیروهای خود دستور داده بود که حمله‌ای به این کارخانه انجام ندهند، اما در عین حال به نحوی آنجا را محاصره کنند که حتی یک مگس هم نتواند از آن خارج شود.روندی که احتمالا نشان‌دهنده موفقیت راهبرد ولادیمیر پوتین در قبال نیروهای حاضر در آزوف‌ستال است.

ماریا زاخارووا، سخنکوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، بیش از ۹۰۰ سرباز اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوف‌ستال ماریوپل تحت محاصره نیروهای روسی بودند، به یک اردوگاه اسرا در قلمرو تحت کنترل روسیه در منطقه دونتسک فرستاده‌ است.

زاخارووا همچنین اضافه کرده که ۵۱ نفر از این افراد به دلیل جراحات تحت مداوا قرار دارند. وزارت دفاع روسیه هم ویدیوهایی منتشر کرده که نشان می‌دهد گروهی از این جنگجویان پس از تسلیم شدن در کارخانه فولاد ماریو‌پل در بیمارستان شهر نووازوفسک که تحت کنترل روسیه است، تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

در روزهای اخیر گزارش‌های متعدد و مختلفی در خصوص میزان افرادی که در کارخانه فولاد آزوف‌ستال حضور داشتند منتشر شده است. روسیه می‌گوید بیش از ۹۰۰ نفر از این افراد خود را تسلیم کرده‌اند. روسیه می‌گوید تقریبا تمام افراد حاضر در این کارخانه تسلیم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید از روز دوشنبه، ۱۷۳۰ سرباز اوکراینی که در کارخانه فولاد آزوف‌ستال در ماریوپل مستقر بودند، خود را تسلیم نیروهای روس کرده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی که این وزارتخانه منتشر کرده همچنین آمده است: «در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۱ جنگجو از گردان آزوف تسلیم شده‌اند تا مجموع کسانی که از روز ۱۶ مه از این منطقه تسلیم شده‌اند به ۱۷۳۰ نفر افزایش یابد.» مقام‌های روس می‌گویند در میان این افراد ۸۰ مجروح نیز دیده می‌شود.

دولت اوکراین تاکنون آمار دقیقی از تعداد کسانی که در این کارخانه حضور داشته‌اند منتشر نکرده است.

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در دونتسک که بخشی از خاک اوکراین است، اعلام استقلال کرده‌اند. دونتسک به همراه دونباس در شرق اوکراین عملا در کنترل روسیه است.

بر اساس اعلام مقام‌های روسی ۹۵۹ جنگجوی اوکراینی در زندان سابق در شهر اولنیوکا در منطقه دونتسک که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد، فرستاده شده‌اند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »