... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 1:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
آخرین بازی ایران در جام جهانی 2022 قطر؛

آمریکا ۱ _ ۰ ایران

تیم ملی ایران، با یک تساوی مقابل آمریکا در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی می‌توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنیم، اما با نمایشی کاملا متفاوت نسبت به دیدار با ولز، نتیجه را به حریف واگذار کرد.

سیاست شرق _ تیم ملی فوتبال ایران، در آخرین بازی خود در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، با نتیجه یک بر صفر، نتیجه را به تیم آمریکا واگذار کرد تا از راهیابی به دور بعدی، باز ماند.

تیم ملی ایران، با یک تساوی مقابل آمریکا در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی می‌توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، اما با نمایشی کاملا متفاوت نسبت به دیدار با ولز و عملکرد دور از انتظار در نیمه اول مسابقه سه‌شنبه شب مقابل آمریکا که یک گل هم روی پاس سرجینیو دست و ضربه تمام کننده کریستین پولیشیچ دریافت کرد، بازنده به رختکن رفت.

تیم ایران، در نیمه دوم، علیرغم بازی هجومی تر، نتوانست گل خورده را جبران کند تا مثل دیگر حضورهای ایران در جام جهانی، صعود را شاهد نباشد.

شاگردان کارلوس کی‌روش پس از شکست سنگین ۶ بر ۲ در شروع کارشان در جام جهانی مقابل انگلیس، در دومین دیدار برابر ولز فوق‌العاده ظاهر شدند و به برتری دو بر صفر رسیدند تا با توجه به دو تساوی پیاپی آمریکا، در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار بگیرد، اما ملی‌پوشان سه امتیازی ایران در آخرین بازی با نتیجه یک بر صفر برابر آمریکا مغلوب شدند تا پایین‌تر از انگلیس با ۷ امتیاز، آمریکا با ۵ امتیاز، در جایگاه سوم بایستند و با باخت در گام آخر، از جام جهانی خداحافظی کنند.

🏆 جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه B – دور سوم
🏟 ورزشگاه: الثمامه(شهر دوحه) – تماشاگر: ۴۲۱۲۷ نفر
🗓 سه‌شنبه: ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ – ساعت ۲۲:۳۰
داور: آنتونیو متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک‌ها: پائو سبریان دیویس و روبرتو دیاز پرز دِل‌پالومار(اسپانیا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)/ داور ویدئویی: مارتینز مونوئرا(اسپانیا)؛ کمک داور ویدئویی: د بورگوس بنگوئچه‌آ(اسپانیا)/ داور پشتیبانی ویدئویی: هرناندز هرناندز(اسپانیا)/ کمک داور آفساید: اورتگا کوین(برزیل)

ایران این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعید عزت‌اللهی آغاز کرد.

تیم ملی فوتبال آمریکا نیز بازی را با این ترکیب آغاز کرد: مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتونی رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، تیم وه‌آ و جاش سرجنت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »