... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - 11:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار روسای جمهور ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای

دیدار روسای جمهور ایرانو چین، روز جمعه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند صورت گرفت.

سیاست شرق _ رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در ازبکستان، با شی جین‌پینگ همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از ایرنا، دیدار روسای جمهور ایرانو چین، روز جمعه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند صورت گرفت.

در این دیدار دو طرف درباره موضوعات روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

روسای جمهور ایران و چین مرداد ماه گذشته نیز در گفتگوی تلفنی یک ساعته، تحولات عمده بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود به سمرقند سفر کرده است، سفر سه روزه خود به ازبکستان را از روز چهارشنبه ۲۳ شهریور آغاز کرد و در روز نخست نشست های دو جانبه تهران و تاشکند به امضای ۱۷ سند همکاری میان دو کشور منجر شد. اسناد عضویت ایران در سازمان شانگهای نیز در روز نخست به امضای حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوریاسلامی ایران رسید.در روز دوم این سفر نیز رئیس جمهور با روسای جمهور روسیه، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و دبیر کل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت و گو کرد و توسعه روابط همسایگی و منطقه ای را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

دیدار با تجار ایرانی در ازبکستان، حضور در جمع نمازگزاران مسجد سمرقند، غرس نهال یادبود از دیگر برنامه‌ های رییسی در روز دوم سفر بود.رییس جمهور امروز نیز چند دیدار خواهد داشت و تاشکند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »