... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هند میزبان وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای

وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به بحث و گفت و گو درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله همکاری اقتصادی و امنیت منطقه ای می پردازند.  

سیاست شرق _ هند از ۲ تا ۴ مه (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) میزبان نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است در این نشست دیپلمات های عالی رتبه از کشورهای عضو این سازمان به بحث و گفت و گو درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله همکاری اقتصادی و امنیت منطقه ای می پردازند.  

به نقل از گلوبال تایمز، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چی گانگ، وزیرامورخارجه این کشور از ۲ مه تا ۱۴ مه (۱۲تا ۱۴ اردیبهشت) برای شرکت در در نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی هند به این کشور سفر می کند.

همچنین سفر بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به هند برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای از اهمیت زیادی برخوردار است. اسلام‌آباد و دهلی‌نو از ۴ سال گذشته پایین‌ترین سطح روابط را تجربه می‌کنند.

از سویی دیگر، سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند، امروز در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در «گوا»، با همتای چینی خود چی گانگ دیدار خواهد کرد تا برای حل مسائل مرزی باقی مانده در شرق لاداخ تلاش کند. 

آخرین اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای تابستان سال گذشته در تاشکند برگزار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »