... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 6:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان پزشکان بدون مرز: وضعیت بیمارستان الشفاء در غزه، فاجعه بار است

سازمان پزشکان بدون مرز در خصوص فروپاشی وضعیت در داخل بیمارستان الشفاء هشدار داد.

سیاست شرق _ سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد که مجتمع بیمارستانی الشفاء طی ساعات گذشته هدف حملات شدید اسرائیل قرار گرفت.

به نقل از العربیه، در حالی که بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شمال آن ادامه دارد، خبرنگار «العربیه»، شنبه ۲۰ آبان از محاصره بیمارستان الشفاء، بزرگترین مجتمع بیمارستانی غزه از ۴ جهت خبر داد.

بنا به همین گزارش، اطراف این مجتمع بیمارستانی ظرف ساعات گذشته در معرض بمباران مداوم اسرائیل قرار داشت.

تمامی راه‌های ارتباط با افراد باقی‌مانده در داخل بیمارستان که هنوز هم، دربردارنده هزاران آواره و بیمار است، قطع شده، اگرچه شماری ظرف ساعات گذشته از بیمارستان خارج شدند.

در همین حال، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای اسرائیلی به بیمارستان الشفاء بسیار نزدیک هستند و به گفته سازمان رادیو- تلویزیون اسرائیل، تنها ۳ کیلومتر با آن فاصله دارند.

تانک‌های اسرائیلی، بیمارستان الشفاء و همچنین بیمارستان دیگری را در غزه از تمامی جهات در محاصره گرفته‌ و هزاران سرباز در عمق نوار غزه استقرار یافته‌اند.

وضعیت فاجعه‌بار

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز در خصوص فروپاشی وضعیت در داخل بیمارستان الشفاء هشدار داد.

این سازمان تاکید کرد که نتوانسته با هیچ‌ یک از کارمندانش در داخل مجتمع بیمارستانی الشفاء واقع در غرب شهر غزه که از جمعه در معرض بمباران شدید اسرائیل قرار دارد، تماس بگیرد.

در حساب کاربری این سازمان در پلتفرم «ایکس» آمده است که در این بیمارستان، بیمارانی بستری هستند که حال برخی از آنها وخیم است و نگرانی زیادی در مورد ایمنی آنها و ایمنی کادر پزشکی وجود دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین با تاکید بر این که این مجتمع بیمارستانی، طی ساعات گذشته هدف حملات شدید قرار گرفته و وضعیت داخل آن «فاجعه‌بار» است، خواستار توقف فوری حملات و حفاظت از مراکز پزشکی، کارکنان و بیماران شد.

اسرائیل از روز گذشته، محاصره بسیاری از بیمارستان‌ها در نوار غزه و مراکز بهداشتی و درمانی را تشدید کرده است تا غیرنظامیان بیشتری را از شهر غزه به سمت جنوب نوار غزه، بیرون رانده و کار را برای ارتش خود آسان‌تر کند.

نظامیان و تانک‌های اسرائیلی برای نفوذ بیشتر به شمال، به‌‌ویژه کانون امنیتی رهبری حماس، پیاده کردن سیاست «زمین سوخته» را دنبال می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین برآورد وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۱۱۰۷۸ فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک در جریان حملات اسرائیل به غزه کشته شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »