... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 3:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از بمب افکن راهبردی جدید نیروی هوایی آمریکا؛ B_21

این بمب افکن، دارای فناوری پیشرفته نامرئی از دید رادار و توانایی حمل جنگ افزارهای هسته ای و متعارف و حتی پرواز بدون خدمه است.

سیاست شرق _ نیروی هوایی آمریکا اعلان کرده که هواپیمای بمب افکن راهبردی و نسل ششم “بی – ۲۱ رایدر”از سال آینده به ناوگان جنگی این کشور خواهد پیوست که دارای فناوری پیشرفته نامرئی از دید رادار و توانایی حمل جنگ افزارهای هسته ای و متعارف و حتی پرواز بدون خدمه است.

به نقل از خبرگزاری فرانس پرس؛ نیروی هوایی آمریکا قصد دارد دست کم ۱۰۰فروند ازاین هواپیما را با بهای نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار برای هر فروند، سفارش دهد که پیش بینی می شود نخستین آن در ۲۰۲۳ تکمیل و تحویل داده شود.

این هواپیما که تازه ترین بمب افکنی است که در چند ده سال گذشته وارد ارتش آمریکا می شود به تدریج جایگزین بمب افکن های ب- ۱ و ب – ۲ خواهد شد که در دوره جنگ سرد به پرواز درآمده اند.

نوثروپ گرومن شرکت سازنده این هواپیما اعلان کرده که اکنون ۶ فروند از این بمب افکن ها در مراحل مختلف ساخت و آزمایش در تاسیسات پالمادیل در کالیفرنیا قرار دارد.

نام این بمب افکن به یاد حمله سال ۱۹۴۲ یک فروند بمب افکن ارتش آمریکا به توکیو، تعیین شده که نخستین حمله هوایی این کشور به خاک اصلی ژاپن، در پی حمله ناگهانی نیروهای آن به بندر پرل هاربر در سال پیش از ان، بود.

شرکت سازنده آن می گوید که B-21 Raider بی‌صدا و آماده خواهد بود. ما در حال ارائه هواپیمای پیشرفته ای به جنگنده های آمریکایی هستیم که ترکیبی از برد، محموله و قابلیت بقا و رادارگریزی را ارائه می دهد. B-21 Raider قادر به نفوذ به سخت ترین سد دفاعی برای انجام حملات دقیق در هر نقطه از جهان خواهد بود. B-21 برای آینده، بازدارندگی است.

نورتروپ در سال ۲۰۱۵ قراردادی برای طراحی و ساخت پیشرفته ترین هواپیمای ضربتی جهان منعقد کرد.

B-21 با استفاده از تکنیک های پیشرفته ساخت و فناوری رادارگریز ساخته شد. این یک هواپیمای نسل ششم است که تام جونز، رئیس شرکت نورث روپ، گفت: «برای عملیات در محیط‌های بسیار رقابتی بهینه شده است».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »