... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - 11:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل

امیرعبداللهیان: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی ازجمله هدف قرار دادن نیروهای مستشاری ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد، حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار میرود.

امیرعبداللهیان افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران، ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی ایران در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق اظهار داشت: امیدوارم اتحادیه اروپا برای خاتمه نسل‌کشی در غزه حامل یک ابتکار موثر و کارآمد باشد که البته در این صورت جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به موفقیت آن است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این تماس با اشاره به اینکه پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبوده است، از اینکه این عملیات از نظر جمهوری اسلامی ایران پایان یافته ابراز خرسندی نموده و تاکید کرد، از نظر اتحادیه اروپا حمله  به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به دلیل نقض کنوانسیون وین محکوم است. 

بورل در ادامه از تلاش های دیپلماتیک اتحادیه اروپا برای حل بحران درغزه و پایان دادن به رنج و درد مردم این منطقه خبرداد و از  ایران خواست ضمن خویشتنداری به تحقق این امر کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »