... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - 11:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کارشناس سازمان ملل: اسرائیل در غزه، اقدام به نسل کشی کرده است

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین های فلسطینی، در یک رویداد جانبی در جریان شورای حقوق بشر در سازمان ملل در ژنو، سوئیس، شرکت می کند،… 

سیاست شرق _ یک کارشناس سازمان ملل متحد، روز سه شنبه به شورای حقوق بشر این نهاد جهانی گفت که او معتقد است که عملیات نظامی اسرائیل در غزه از ۷ اکتبر، به منزله نسل کشی است و از کشورها می خواهد که فورا تحریم های تسلیحاتی را اعمال کنند؛ این در حالی است که نماینده اسرائیل در این جلسه شرکت نکرد و گفته های او را رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، با ارائه گزارشی به نهاد حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: «وظیفه جدی من این است که در مورد بدترین چیزی که بشریت قادر است گزارش دهم و یافته های خود را به نام “آناتومی یک نسل” ارائه دهم.

وی با اشاره به کشته شدن بیش از ۳۰۰۰۰ فلسطینی، گفت: «من دلایل منطقی را باور دارم که آستانه ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان به عنوان یک گروه در غزه انجام شده است.»

آلبانیز گفت: «من از کشورهای عضو می‌خواهم به تعهدات خود پایبند باشند، تعهداتی که با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی و تحریم‌ها علیه اسرائیل آغاز می‌شود و بنابراین تضمین می‌کنند که در آینده تکرار نخواهد شد».

کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ که در پی هولوکاست تصویب شد، نسل کشی را این گونه تعریف می کند: “اعمالی که به قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی انجام می شود”.

کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و همچنین کشورهای آفریقایی از جمله الجزایر و موریتانی از یافته های آلبانیز حمایت کردند.

آلبانیز، یک وکیل ایتالیایی، یکی از ده ها کارشناس مستقل حقوق بشر است که از سوی سازمان ملل مأموریت یافته است تا در مورد موضوعات و بحران های خاص گزارش و مشاوره دهد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »