... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: آمریکا در حال آماده باش، برای تهدید احتمالی ایران علیه اسرائیل است

مقام آمریکایی: ایالات متحده برای حمله احتمالی ایران به هدف قرار دادن دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه در آماده باش است.

سیاست شرق _ یک مقام آمریکایی روز جمعه گفت که ایالات متحده در آماده باش کامل است و برای حمله احتمالی ایران به هدف قرار دادن دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، آماده است.

به نقل از رویترز، این مقام امریکایی در تایید گزارش سی ان ان که گفته بود ممکن است در هفته آینده حمله شود، گفت: «ما قطعاً در سطح بالایی از هوشیاری هستیم.

هواپیماهای جنگی اسرائیل روز دوشنبه کنسولگری ایران در دمشق را با موشک، مورد حمله قرار دادند، که در این حمله،۷ تن از اعضای نیروی قدس سپاه و به ویژه سردار زاهدی فرمانده ارشد نظامی ایرانی را مورد هدف قرار داد؛ اقدامی که تنش بزرگی منطقه‌ای ایجاد نموده است.

جمهوری اسلامی ایران گفته است که این حق را برای خود محفوظ می داند که به این اقدام اسرائیل “پاسخ قاطع” بدهد.

بنا به همین گزارش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره تهدید ایران جهت پاسخگویی به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در سوریه، گفت وگو کرد.

 یک مقام ارشد دولت بایدن گفت: “تیم های ما از آن زمان به طور منظم و مستمر در تماس بوده اند و ایالات متحده به طور کامل از دفاع از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران حمایت می کند.”

در پی حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، اکثر کشورهای جهان، آن را محکوم کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »