... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - 5:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نامه اردوغان به پاپ درباره وضعیت غزه

با وجود حملات مداوم اسرائیل از 7 اکتبر، اقداماتی برای دستیابی به صلح پایدار در غزه هنوز اتخاذ نشده و با وجود متهم شدن اسرائیل به نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری، اقدامات خواسته شده، اجرایی نشده است.

سیاست شرق _ رئیس جمهور ترکیه طی نامه‌ای به پاپ نوشت: بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه در غزه را بدهد.

به نقل از رسانه های ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ارسال نامه‌ای درباره فلسطین به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار داشت که بشریت نباید اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی در غزه را بدهد.

آقای اردوغان از طریق این نامه، از پاپ درخواست کرد تا برای دستیابی به آتش بس در غزه همکاری کند.

رئیس جمهور ترکیه بر نقض قوانین بین المللی در غزه تاکید کرد و بر ضرورت توقف آن تاکید کرد.

اردوغان در تماس خود با پاپ گفت: “بشریت باید علیه بمباران مراکز درمانی، موسسات آموزشی، عبادتگاه ها و اماکن فرهنگی که حتی در زمان درگیری باید آسیبی نبیند، سخن بگوید.”

با وجود حملات مداوم اسرائیل از ۷ اکتبر، اقداماتی برای دستیابی به صلح پایدار در غزه هنوز اتخاذ نشده و با وجود متهم شدن اسرائیل به نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری، اقدامات خواسته شده، اجرایی نشده است.

سازمان ملل همچنین در تلاش های خود برای ایجاد صلح در غزه با شکست مواجه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تمایلات اخیری که صلح و ثبات جوامع را تهدید می‌کند، مانند اسلام‌ستیزی، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی که در سراسر جهان گسترش یافته است، جهان ما به سیاست‌های همه جانبه و منطقی و بازیگران نیاز دارد که بتوانند تحت هر شرایطی با همه طرف ها گفت‌وگو کنند.


از ۷ اکتبر، در مجموع ۳۳۶۸۶ غزه در حملات مداوم اسرائیل کشته شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »