... امروز: یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ادای سوگند پوتین و آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری خود در روسیه

پوتین ۷۱ ساله، مرد اول کرملین، پس از ادای سوگند در سخنانی خطاب به نخبگان سیاسی روسیه گفت که قرار نیست کرملین گفتگو با غرب را تعطیل کند اما تعاملات میان طرفین باید در شرایط برابر صورت گیرد.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، امروز سه‌شنبه، در مراسمی در کرملین سوگند یاد و رسما کار خود را برای پنجمین دوره ریاست جمهوری خود (۲۰۳۰_۲۰۲۴)، آغاز کرد.

پوتین در این مراسم که از سوی ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی تحریم شده بود اعلام کرد که برای انجام مذاکرات هسته‌ای با غرب آمادگی دارد. او که از سال ۱۹۹۹ قدرت را در روسیه در دست دارد.

پوتین ۷۱ ساله، مرد اول کرملین، پس از ادای سوگند، در سخنانی خطاب به نخبگان سیاسی روسیه گفت که قرار نیست کرملین گفتگو با غرب را تعطیل کند اما تعاملات میان طرفین باید در شرایط برابر صورت گیرد. او همچنین در ادامه اضافه کرد که آمادگی دارد در مورد ثبات راهبردی هسته‌ای با طرف غربی گفتگو کند البته اگر به گفته رئيس جمهور روسیه این اتفاق در شرایط تساوی دنبال شود. 

روسیه از دوره سخت کنونی گذر خواهد کرد
پوتین خطاب به شهروندان روسیه افزود: شما شهروندان روسیه حقیقت کشور و ایمانی که به کشور دارید را نشان‌ داده‌اید، زمان‌هایی بود که ما آزمایش‌های سختی را با هم پشت سر گذاشتیم و من در خودمان این ارزش‌های تاریخی را می‌بینم و ما همیشه آزادی، ارزش‌های اخلاقی و ملی‌مان را انتخاب کرده‌ایم.
وی ادامه داد: من اطمینان دارم که از این دوره سخت گذر می‌کنیم، قوی‌تر از قبل خواهیم شد و برنامه‌های آینده و پروژه‌ها را به صورت کامل باری دستیابی به اهدافمان پیاده خواهیم کرد که این کار با حمایت مردم انجام خواهد شد.
رئیس‌جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که در دولت آینده این کشور به ریاست وی، ارزش‌های خانوادگی و اخلاقی در تمام سطوح دولت مورد توجه خواهد بود و طرح‌ها برای توسعه مناطق مختلف در کشور وافزایش کیفیت زندگی و رفاه خانواده‌های روسی باید ادامه یابد.

با گذشت تقریبا دو ماه از پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری ۷۱ ساله روسیه در حالی دوره جدید ریاست جمهوری را آغاز می‌کند که نزدیک به ۲۵ سال از حضورش در راس هرم قدرت این کشور می‌گذرد و دست کم تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی خواهند ماند.

پوتین با اصلاح قانون اساسی روسیه در سال ۲۰۲۰ ، می تواند برای دو دوره دیگر، هر یک به مدت ۶ سال، تا سال ۲۰۳۶ یعنی تا ۸۶ سالگی خود، در راس قدرت روسیه باقی ماند.

پوتین در انتخابات نیمه مارس گذشته بیش از ۸۷درصد آراء را به دست آورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »