... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - 2:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی وزرای خارجه روسیه و ترکیه

وزارت امورخارجه روسیه: توجه آنکارا به مخرب بودن مسیر ادامه تامین تجهیزات نظامی به رژیم کی یف جلب شد. اقدامات مربوطه، همانطور که تاکید شد، تنها می تواند منجر به عواقب منفی شود.

سیاست شرق _ ریانووستی نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با هاکان فیدان، همتای ترکیه ای خود، درباره مخرب بودن مسیر آنکارا برای ادامه کمک های نظامی به کی یف و وضعیت بازگشت فرماندهان “آزوف” به اوکراین گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است که توجه آنکارا به مخرب بودن مسیر ادامه تامین تجهیزات نظامی به کی یف جلب شد. اقدامات مربوطه، همانطور که تاکید شد، تنها می تواند منجر به عواقب منفی شود.

لاوروف و فیدان همچنین در مورد وضعیت منطقه از جمله وضعیت بازگشت فرماندهان هنگ آزوف به اوکراین تبادل نظر کردند.

ولودیمیر زلنسکی روز جمعه وارد ترکیه شد و در آنجا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد. روز بعد، اعلام شد که دنیس پروکوپنکو، سواتوسلاو پالامار، سرگئی ولینسکی، اولگ خومنکو، دنیس شلگا، ۵ فرمانده هنگ آزوف که سال گذشته، در جریان تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین آزاد شده و قرار بود تا پایان جنگ در ترکیه باشند، از استانبول به کیف پرواز کردند.


دیمیتری پسکوف ، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در این رابطه گفت: بازگشت فرماندهان آزوف به اوکراین نقض مفاد توافقنامه های موجود است. به گفته وی، این افراد طبق توافقات انجام شده قرار بود تا پایان درگیری در ترکیه بمانند. در عین حال، این مقام خاطرنشان کرد که آنکارا این تصمیم را تحت فشار در میان ناکامی های نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله و نشست آتی ناتو در ویلنیوس اتخاذ کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »