... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 8:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات نظامی جدید آمریکا و انگلیس به یمن

یکی از مسئولان انصارالله یمن اعلام کرد بمباران‌های آمریکایی - انگلیسی، شهرهای صنعا، تعز، البیضا و حجه را هدف قرار داد.

سیاست شرق _ طی شب گذشته، چندین مواضع انصارالله یمن، توسط آمریکا و انگلیس، مورد حملات هوایی قرار گرفتند.

به نقل از المسیره، شهر صنعا پایتخت یمن هدف تجاوز نظامی دوباره آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پایگاه الحفا در شهرستان السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در شهرستان بنی الحارث واقع در استان صنعا در چهار نوبت هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

این گزارش می‌افزاید، منطقه البرح در شهرستان مقبنه واقع در استان تعز در جنوب غربی یمن نیز هدف حمله جنگنده‌های آمریکا و انگلیسی قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر مدعی شد: اهدافی که در یمن بمباران شدند سکوهای موشک بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای مهمات هستند.

این مقام که نامش ذکر نشده، گفت حملات توسط جنگنده‌ها و موشک انجام گرفته و این دور از حملات به یمن گسترده بوده است.

یکی از مسئولان انصارالله یمن اعلام کرد بمباران‌های آمریکایی – انگلیسی، شهرهای صنعا، تعز، البیضا و حجه را هدف قرار داد.

از سویی دیگر، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه (سنتکام )، طی بیانیه اعلام کرد که در حوالی ساعت ۲۳:۵۹ به وقت صنعاء ، نیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی بریتانیا با حمایت و همکاری استرالیا ، بحرین ، کانادا و هلند به ۸ هدف انصارالله یمن حمله کردند .

طبق این بیانیه، در این حملات اهدافی شامل سامانه های موشکی و پرتابگرها ، سامانه های پدافند هوایی ، رادارها و تاسیسات انبار تسلیحات مورد هدف قرار گرفتند.

سنتکام، مدعی شد که هدف از این حملات را تضعیف توانایی انصارالله یمن برای ادامه حملات به کشتی های آمریکایی و بریتانیایی و همچنین کشتی های تجاری بین المللی در دریای سرخ ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است و این حملات جدا و متمایز از عملیات چند ملیتی نگهبان رفاه صورت می گیرد.

حملات آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن، پس از آن صورت گرفت که، انصارالله یمن اعلام کرد، به حمایت از مبارزان فلسطینی در جنگ غزه و در پاسخ به جنایات اسرائیل، کشتی های اسراییلی و یا به مقصد اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »