... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 1:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ارتش اسراییل، پس از شهید و مجروح کردن بیش از ۶٠٠ نفر، ۴ اسیر خود را در غزه آزاد کرد

بیمارستان شهدای الاقصی مملو از مجروحان و اجساد شهداست که اکثر آنها کودکان و زنان هستند که به دلیل نبود تخت و وسایل اولیه پزشکی روی زمین و راهروهای بیمارستان قرار گرفته اند.

سیاست شرق _ خبرگزاری الجزیره گزارش داد، در جریان یورش ارتش اسراییل به اردوگاه نصیرات در در روز شنبه، در مرکز نوار غزه، که برای آزادی اسرای اسراییلی انجام شد، ۲۱۰ نفر فلسطینی شهید و بیش از ۴۰۰ زخمی شدند.

بنا به همین گزارش، بیمارستان شهدای الاقصی مملو از مجروحان و اجساد شهداست که اکثر آنها کودکان و زنان هستند که به دلیل نبود تخت و وسایل اولیه پزشکی روی زمین و راهروهای بیمارستان قرار گرفته اند.

رژیم صهیونیستی مجاورت بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح را نیز هدف بمباران خود قرار داد.

شاهدان عینی می‌گویند تعدادی از قربانیان در خیابان‌های کمپ نصیرت افتاده‌اند و هیچ یک از آمبولانس‌ها نمی‌توانند به آنها نزدیک و آنها را تخلیه کنند.

دفتر رسانه‌های دولتی فلسطینی گزارش داد که ارتش اشغالگر حمله بی‌سابقه‌ای را به اردوگاه نصیرت و چندین منطقه در استان مرکزی انجام داد که ده‌ها شهید و مجروح بر جای گذاشت.

وی توضیح داد که اشغالگران با استفاده از ده‌ها هواپیمای جنگی، کوادکوپتر و بالگرد همراه با گلوله باران تانک، تجاوزات خود را آغاز می‌کنند.

منابع امنیتی توضیح دادند که یک نیروی ویژه ارتش اسرائیل در میان پوشش هوایی و زمینی خودروهای نظامی اسرائیل به اردوگاه نصیرات نفوذ کرد که این نیروها یک خانه را محاصره کردند و با تعدادی از شبه نظامیان فلسطینی حاضر در آن خانه درگیر شدند.

این “قتل عام” اسرائیل همزمان با اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه توانسته ۴ اسیر را در یک عملیات پیچیده در اردوگاه نصیرات، که از هفته ها پیش برنامه ریزی شده بود، آزاد کند، رخ داد.

عکس‌های ویژه الجزیره نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی از یک کامیون کمک‌رسان و یک خودروی غیرنظامی برای اجرای عملیات استفاده می‌کنند.

اکسیوس به نقل از یک مقام دولت آمریکا گفت که “گروهی از نیروهای آمریکایی در اسرائیل” در این عملیات کمک کرده است و یک افسر اسراییلی نیز، در این عملیات کشته شد.

اولین اظهار نظر نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین اظهار نظر خود پس از اعلام بازگرداندن این چهار زندانی گفت که برای بازگرداندن بازداشت شدگان تلاش می کند.

وی افزود: “ما متعهد هستیم که در آینده نیز این کار را انجام دهیم. تا زمانی که ماموریت را کامل نکنیم آرام نخواهیم گرفت” و همه بازداشت شدگان چه زنده و چه مرده را بازگردانیم.

یوآو گالانت ، وزیر دفاع اسرائیل نیز به نوبه خود  گفت که از اتاق فرماندهی عملیات بازگرداندن چهار زندانی را زیر آتش شدید دنبال کرده و گفت که این ماموریت “انجام شد”.

گالانت افزود که نیروهایی که بازداشت شدگان را بیرون آوردند، به گفته وی، تحت بمباران آتش شدید و در یک محیط پیچیده شهری کار می کردند.

ایتامار بن گویر ، وزیر امنیت ملی نیز در مورد بازگشت این چهار زندانی اظهار نظر کرد و گفت: «تنها با فشار نظامی قابل توجه و پایدار می‌توان باقی‌مانده‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »