... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 8:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

انتشار ویدئوی حملات انتحاری هواپیمای “لانست” روسیه به اوکراین

هواپیمای بدون سرنشین لانست، با برد ۴٠ کیلومتر و وزن برخواست ۱۲ کیلو دارای نمونه های مختلفی هستند که می تواند قبل از برخورد به هدف، تصاویری رادبه مرکز کنترل خود ارسال کند.

سیاست شرق _ برای اولین بار، وزارت دفاع روسیه فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد از یک پهباد انتحاری لانست فوق العاده، علیه تحهیزات نظامی اوکراینی استفاده می کند.

وب سایت رسمی روسیه گزارش داد که وزارت دفاع این فیلم را در جریان گزارش روزانه خود از عملیات نظامی خود در اوکراین که بیش از ۸ ماه است ادامه دارد، ارائه کرده است.

این فیلم هواپیماهای بدون سرنشین را نشان می دهد که قبل از منفجر کردن تعدادی از اهداف روی زمین، تصاویری را ارسال می کند.

پیش تر رسانه های روسی صحنه هایی از استفاده از کپی راهپیمایی روسی “لانست” را که توسط شرکت Zala-Aero یکی از زیرمجموعه های شرکت روسی “کلاشینیکف” علیه گروه های مخالف در سوریه ساخته شده بود، به نمایش گذاشته بودند.

یکی از مقامات دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت که هواپیماهای بدون سرنشین – روز پنجشنبه – تأسیسات زیرساختی حیاتی در منطقه کیف را به عنوان بخشی از برنامه بمباران فشرده روسیه که روز دوشنبه در پاسخ به بمباران پل کریمه آغاز شد، بمباران کردند.

کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین – در پستی از طریق تلگرام – اعلام کرد که این تاسیسات مورد هدف حملات پهپادهای “کامیکازه” قرار گرفته اند، نامی که به هواپیماهای بمب گذار انتحاری داده شده است، که در اصل به دلیل وجود واحد خلبانان انتحاری در نیروی هوایی ژاپن در طول جنگ جهانی دوم استفاده می شد.

همچنین، اداره استان کیف اعلام کرد که یک سایت در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه مورد هدف حملات هوایی قرار گرفت و تیم های امدادی بدون ذکر جزئیات مکان یا فاصله آن، امدادرسانی خود را در آنجا آغاز کردند.

هواپیمای بدون سرنشین لانست، با برد ۴٠ کیلومتر و وزن برخواست ۱۲ کیلو دارای نمونه های مختلفی هستند که می تواند قبل از برخورد به هدف، تصاویری رادبه مرکز کنترل خود ارسال کند.

با این حال، یکی از مقامات اوکراینی در تلگرام مدعی شد که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این حملات توسط پهپادهای ساخت ایران انجام شده است.

اوکراین از یک سری حملات روسیه با پهپادهای شاهد-۱۳۶ ساخت ایران در هفته های اخیر خبر داده است، اما مقامات جمهوری اسلامی ایران ارسال این هواپیماهای بدون سرنشین نظامی به روسیه را رد می کند، در حالی که کرملین تمایلی به اظهار نظر در این مورد ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »