تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۶-۱۱ - 2:07 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 25863

لاوروف: غرب در برابر روسیه، دچار هیستریک شده است

وزیر امور خارجه روسیه: وقتی غرب در نهایت متوجه شد که اظهارات مسکو درخواست های توخالی نیست، دچار هیستریک شد.

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه، گفت: غرب بطور دسته جمعی، وقتی متوجه شد که نقشه های تبدیل اوکراین به یک کشور”ضد روسیه” شکست خورده است، به شیوه ای بی شرمانه، بی ادبانه و تهاجمی، یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخت.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی که روز پنجشنبه یکم سپتامبر در برای دانشجویان و اساتید دانشگاه سخن می گفت، افزود: وقایعی که امروز همه پس از بازگشت از تعطیلات درباره آن بحث می‌کنند، مربوط به اتفاقاتی است که در اطراف اوکراین می‌گذرد، و صادقانه بگویم، با جنگ ترکیبی که غرب، دسته‌جمعی با بی‌شرمی، آشکار، بی‌رحمانه و تهاجمی علیه کشور ما به راه انداخت، مرتبط است.

لاوروف گفت که توطئه تبدیل اوکراین به یک کشور “ضد روسیه” و قلمرو آن به دژی برای مهار نظامی روسیه بی اثر شده است.

وی همچنین تاکید کرد که غرب به طور ضمنی از ممنوعیت زبان روسی در اوکراین در آموزش، رسانه و فرهنگ ممانعت کرد. زمانی که هشدارهایی داده شد، در واقع موافقت با کودتای ۲۰۱۴ یا حمایت از رژیمی که با شعارهای روس هراسی بر سرکار آمد.

وی افزود: وقتی بالاخره متوجه شدند که تمام گفته‌های ما در این سال‌ها درخواست‌ها و هشدارهای توخالی نبوده، بلکه منافع اساسی کشور ما را منعکس می‌کند، اکنون همانطور که می‌بینید، دچار هیستریک شده‌اند و سعی می‌کنند با تهاجم بی‌سابقه‌شان جبران کنند. بدخواهی به دلیل ناتوانی خود، و – صادقانه بگویم – عدم تمایل خود به انجام تجارت در جهان بر اساس برابری و احترام متقابل، بر اساس انطباق با اصول حقوق بین الملل، در درجه اول منشور سازمان ملل متحد، که حاکمیت را تایید می کند.

language »