... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 2:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

لاوروف: غرب در برابر روسیه، دچار هیستریک شده است

وزیر امور خارجه روسیه: وقتی غرب در نهایت متوجه شد که اظهارات مسکو درخواست های توخالی نیست، دچار هیستریک شد.

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه، گفت: غرب بطور دسته جمعی، وقتی متوجه شد که نقشه های تبدیل اوکراین به یک کشور”ضد روسیه” شکست خورده است، به شیوه ای بی شرمانه، بی ادبانه و تهاجمی، یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخت.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی که روز پنجشنبه یکم سپتامبر در برای دانشجویان و اساتید دانشگاه سخن می گفت، افزود: وقایعی که امروز همه پس از بازگشت از تعطیلات درباره آن بحث می‌کنند، مربوط به اتفاقاتی است که در اطراف اوکراین می‌گذرد، و صادقانه بگویم، با جنگ ترکیبی که غرب، دسته‌جمعی با بی‌شرمی، آشکار، بی‌رحمانه و تهاجمی علیه کشور ما به راه انداخت، مرتبط است.

لاوروف گفت که توطئه تبدیل اوکراین به یک کشور “ضد روسیه” و قلمرو آن به دژی برای مهار نظامی روسیه بی اثر شده است.

وی همچنین تاکید کرد که غرب به طور ضمنی از ممنوعیت زبان روسی در اوکراین در آموزش، رسانه و فرهنگ ممانعت کرد. زمانی که هشدارهایی داده شد، در واقع موافقت با کودتای ۲۰۱۴ یا حمایت از رژیمی که با شعارهای روس هراسی بر سرکار آمد.

وی افزود: وقتی بالاخره متوجه شدند که تمام گفته‌های ما در این سال‌ها درخواست‌ها و هشدارهای توخالی نبوده، بلکه منافع اساسی کشور ما را منعکس می‌کند، اکنون همانطور که می‌بینید، دچار هیستریک شده‌اند و سعی می‌کنند با تهاجم بی‌سابقه‌شان جبران کنند. بدخواهی به دلیل ناتوانی خود، و – صادقانه بگویم – عدم تمایل خود به انجام تجارت در جهان بر اساس برابری و احترام متقابل، بر اساس انطباق با اصول حقوق بین الملل، در درجه اول منشور سازمان ملل متحد، که حاکمیت را تایید می کند.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »