تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۰-۰۷ - 7:10 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 42850

نشست سه جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره قره باغ

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در زمینه قره‌باغ دیدار سه‌گانه‌ای انجام داده است.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در حاشیه اجلاس غیررسمی روسای دولت کشورهای عضو جامعه دول مستقل در شهر سن پترزبورگ، با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان دیدار و مذاکره کرد.

به نقل از «تی آر تی»، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در زمینه قره‌باغ دیدار سه‌گانه‌ای انجام داده است.

پوتین ضمن اشاره به اینکه در حجم تجاری روسیه و ارمنستان در ده ماه سال جاری افزایش ۷۳ درصدی قید شده است گفت: روابط اقتصادی دو کشور در مسیری بسیار مثبت توسعه یافته است.

رئیس جمهور روسیه در رابطه با دیدار سه‌گانه با روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در زمینه قره‌باغ گفت:  دیروز موفق به انجام این مذاکرات شدیم. البته که مسئله اصلی حل کلی وضعیت قفقاز جنوبی، روابط آذربایجان و ارمنستان و کلیه تحولات مربوط به وضعیت قره‌باغ. کلیه این موضوعات را با تمامی جوانب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پاشینیان نیز در دیدار با پوتین به وضعیت کریدور لاچین اشاره کرده و گفت: این کریدور در حال حاضر تحت کنترل نیروهای روسیه قرار ندارد. می‌خواهم این وضعیت و اینکه چه گزینه‌هایی روی میز است را با پوتین مورد مذاکره قرار دهم.  

انتهای پیام

language »