... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 7:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست سه جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره قره باغ

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در زمینه قره‌باغ دیدار سه‌گانه‌ای انجام داده است.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در حاشیه اجلاس غیررسمی روسای دولت کشورهای عضو جامعه دول مستقل در شهر سن پترزبورگ، با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان دیدار و مذاکره کرد.

به نقل از «تی آر تی»، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در زمینه قره‌باغ دیدار سه‌گانه‌ای انجام داده است.

پوتین ضمن اشاره به اینکه در حجم تجاری روسیه و ارمنستان در ده ماه سال جاری افزایش ۷۳ درصدی قید شده است گفت: روابط اقتصادی دو کشور در مسیری بسیار مثبت توسعه یافته است.

رئیس جمهور روسیه در رابطه با دیدار سه‌گانه با روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در زمینه قره‌باغ گفت:  دیروز موفق به انجام این مذاکرات شدیم. البته که مسئله اصلی حل کلی وضعیت قفقاز جنوبی، روابط آذربایجان و ارمنستان و کلیه تحولات مربوط به وضعیت قره‌باغ. کلیه این موضوعات را با تمامی جوانب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پاشینیان نیز در دیدار با پوتین به وضعیت کریدور لاچین اشاره کرده و گفت: این کریدور در حال حاضر تحت کنترل نیروهای روسیه قرار ندارد. می‌خواهم این وضعیت و اینکه چه گزینه‌هایی روی میز است را با پوتین مورد مذاکره قرار دهم.  

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »