... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - 7:04 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

امیرعبداللهیان در توئیتی اعلام کرده بود که به‌زودی با وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار خواهد داشت.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان ، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، جهت دیدار و گفتگو با مقامات روسیه، تهران را به قصد مسکو ترک کرد.

وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه در توییتی با اشاره به تبادل نظر  با وزرای خارجه اتریش، استرالیا، عمان، قطر، کویت، ترکیه، امارات، سوییس، پاکستان، مالزی، عربستان، لیبی و سوریه اعلام کرد که به‌زودی با وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار خواهم داشت.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود که امیرعبداللهیان ۲۹ مارس  در سفر  به مسکو با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.

وی گفته بود که دو طرف در این دیدار درخصوص تحولات روز بین المللی از جمله برجام، اوضاع سوریه، افغانستان، منطقه قفقاز و دریای خزر رایزنی خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده بود که  در سایه توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط، لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد بهبود اوضاع منطقه خاورمیانه نیز تبادل نظر می کنند.

به گفته زاخارووا، موضوعات تجاری و اقتصادی از جمله اجرایی کردن پروژه های زیرساختی مشترک در زمینه های حمل و نقل و انرژی نیز از محورهای سفر امیرعبداللهیان به مسکو خواهد بود.

در این سفر، وزیر  امور خارجه را مهدی صفری معاون اقتصادی، علیرضا حقیقیان مدیر کل اوراسیا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و تعدادی دیگر  از مدیران وزارت خارجه همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »