... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 3:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی وزرای خارجه ایران و ژاپن در توکیو/ عکس

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که در ژاپن بسر می برد، امروز دوشنبه، ۱۶ مرداد، با همتای ژاپنی خود، دیدار و کفتو گو کرد.

به نقل از وزارت امورخارجه ژاپن، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به مدت ۹٠ دقیقه گفت و گو و تبادل نظر کردند. 

در ابتدا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، ضمن استقبال از سفر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به این کشور، تصریح کرد: ژاپن به همکاری های خود با ایران در زمینه هایی مانند پزشکی، محیط زیست و کاهش خطر بلایا ادامه داده و به عنوان دوست دیرینه ایران، قصد دارد به گفت وگوهای صمیمانه با ایران ادامه دهد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ گفت: ایران مایل به ادامه و تقویت گفت‌وگو و همکاری با ژاپن است.

در ادامه، وزیران امورخارجه دو کشور، درباره آخرین تحولات پیرامون موضوع هسته ای ایران به تبادل نظر پرداختند.

 هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن، ضمن بیان اینکه ژاپن همواره از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده، از گسترش فعالیت های هسته ای ایران نیز،ابراز نگرانی نمود و از ایران خواست اقدامات سازنده از جمله همکاری کامل و بدون قید و شرط تحت بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) داشته باشد. امیر عبداللهیان در پاسخ با بیان اینکه ایران از طریق مذاکره به دنبال احیای برجام است، از تلاش‌های دیپلماتیک ژاپن قدردانی کرد و گفت: ایران به دنبال ادامه ارتباط نزدیک با ژاپن در این زمینه است.

بنا به همین گزارش، وزیر امور خارجه دو کشور، هم چنین جنگ اوکراین را مورد تبادل نظر قرار دادند و در این خصوص گفت و گو کردند.

هایاشی و امیرعبداللهیان، همچنین درباره وضعیت خاورمیانه تبادل نظر کردند و بر ادامه ارتباطات نزدیک توافق کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »