... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 8:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست طالبان افغانستان از دانشجویان نظامی این کشور در خارج

مقام‌های سفارت افغانستان در هند می‌گویند که دانشجویان نظامی در هند به علت تهدیدهای امنیتی تصمیم به برگشت به کشور خود را ندارند.

سیاست شرق _ دولت طالبان افغانستان از دانشجویان نظامی این کشور که در خارج حضور دارند، خواست به کشور برگردند.

به نقل از طلوع نیوز، وزارت داخله افغانستان از تمامی دانشجویان نظامی در هند و کشورهای دیگر می‌خواهد که به افغانستان برگردند.

سخنگوی این وزارت می‌گوید که این دانشجویان بر اساس تخصص آنها در نهادهای امنیتی و دفاعی کشور گمارده خواهد شد.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله، گفت: «نظامیان افغان در هند سرمایه افغانستان هستند، امیدوار هستیم به کشور برگردند و مطابق به تخصص شان ما از آنها در بخش‌های گونه‌گون امنیتی و دفاعی استفاده خواهیم کرد.»

از سویی دیگر، مقام‌های سفارت افغانستان در هند می‌گویند که دانشجویان نظامی در هند به علت تهدیدهای امنیتی تصمیم به برگشت به کشور خود را ندارند.

عبدالحق آزاد، مسوول بخش مطبوعاتی سفارت افغانستان در هند، در این باره گفته است: «این دانشجویان از برگشت به وطن هراس دارند؛ زیرا مطمئن نیستند که چه آینده‌ی در انتظار شان خواهند بود.»

اما شماری از آگاهان نظامی به این باور هستند که برای برگشت نظامیان از هند، طالبان افغانستان باید اعتماد سازی بکند.

هند از سال ۲۰۰۵ به این سو برای صدها تن از نظامیان افغانستان زمینه آموزش نظامی را فراهم ساخت که از یازده ماه پبش، بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان نظامی در آن کشور، آموزش‌های شان را به پایان رسانیده‌اند ولی حاضر به بازگشت به کشور خود نیستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »