... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 11:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

توضیحات وزیر کشور در خصوص حادثه متروپل

وحیدی: این پروژه در سال ۹۴ برای ۶طبقه فراخوان شد، سال ۹۵ شروع و سال ۹۶ برای هشت سقف مجوز صادر شد و بعداً به ۱۱ طبقه افزایش یافت.

سیاست شرق _ احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون، در رابطه با حادثه ساختمان متروپل گفت که زمین ساختمان متروپل متعلق به شهرداری بوده و فراخوان داده شد و عبدالباقی به عنوان شریک وارد این پروژه شد.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۴ برای ۶طبقه فراخوان شد، سال ۹۵ شروع و سال ۹۶ برای هشت سقف مجوز صادر شد و بعداً به ۱۱ طبقه افزایش یافت.

آقای وحیدی گفت: باید دقیقا همه موارد موجود در پروژه متروپل بررسی شود تا کسانی که کوتاهی کردند، مشخص شوند.

وزیر کشور همچنین گفت: این پروژه، هم در صدور مجوز، هم در اجرا و هم در نظارت اشکال وجود داشته و حتا بدون صدور پایان کار، واحدهایی از آن شروع به کار شده که همه این موضوعات قابل بررسی است.

آقای وحیدی در خصوص قصور دستگاهها و سازمان های مسئول از جمله شهرداری، فرمانداری، دادستانی و غیره نیز گفت: فعلا نمی توان در این خصوص دقیقا مشخص نمود که چه دستگاههایی یا افرادی قصور داشته اند، این مسئله نیاز به بررسی مدارک و پرونده دارد که توسط سازمان های ذی ربط در حال انجام است تا دستگاههایی قصوری انجام دادند، مشخص و پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از سال ۹۶ با تخلفات برخورد نشد و کسی پیگیری نکرد گفت: البته باید دید که چه نامه نگاری هوایی و با چه موضوعاتی انجام شده و آیا در خصوص عدم استحکام بنا نیز هشدار داده شده یا نه؟

وی همچنین افزود: دستگاههای مسئول مشغول بررسی مسئله هستند تا مقصرین حادثه مشخص و معرفی شوند.

به گزارش سیاست شرق، قسمت هایی از ساختمان برج های دوقلوی متروپل آبادان، در ساعت ۱۲ و ۴۰دقیقه دوم خرداد، فروریخت و پس از ده روز از فروریختن ساختمان ، احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان از ۳۷ جان‌باخته در این حادثه خبر داد.

احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان امروز چهارشنبه یازدهم خردادماه، اظهار کرد: با تلاش گروه‌های جست‌وجو پیکر یکی دیگر از شهروندان حادثه متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی تعداد جانباختگان در حادثه متروپل را تا صبح امروز چهارشنبه ۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: همچنین ۳۷ نفر از شهروندان در این حادثه مصدوم شدند که ۳۵ نفر پس از مداوا از بیمارستان مرخص و دو نفر نیز برای مداوای بیشتر در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »