... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 11:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی

این اتحادیه در بیانیه خود مدعی شده، "تسلیحات ارائه‌شده از سوی ایران توسط روسیه علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد"

سیاست شرق _ اتحادیه اروپا، ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)، ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحت عنوان آنچه« ارتباط با تولید و توسعه پهپادهای بدون سرنشین (UAV)» استفاده شده در جنگ روسیه علیه اوکراین، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
بر اساس بیانیه این اتحادیه، “افراد و نهادهای تحریم‌شده شامل شرکت “چکاد صنعت آسماری”، و “مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و محقق ارشد این شرکت است”. 

همچنین سایر شرکت ها، از جمله “شرکت بهارستان کیش” و مدیرکل و مدیرعامل آن، “شرکت سرمد الکترونیک سپاهان”، شرکت “کیمیا پارت سیوان”، تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند.
در بیانیه اتحادیه اروپا عنوان شده، “تحریم افراد نامبرده مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر آنها به اتحادیه اروپا” را شامل می‌شود. 

این اتحادیه در بیانیه خود مدعی شده، “تسلیحات ارائه‌شده از سوی ایران توسط روسیه علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد”.

اتحادیه اروپا در تابستان سال جاری میلادی (ژوئیه ۲۰۲۳) صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران را ممنوع اعلام کرد و همچنین برای افراد دخیل در این امر قانون محدودیت سفر به اروپا و توقیف دارایی‌های آنها را وضع کرده بود.

تحریم های اتحادیه اروپا، در حالی اعلام می شود که جمهوری اسلامی ایران، هرگونه کمک تسلیحاتی به روسیه را، بعد از حمله این کشور به اوکراین را رد کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »