... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 10:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش پاکستان برای گسترش تجارت ریلی با ایران

وزیر راه‌آهن پاکستان: درصدد افزایش صادرات به ایران از طریق مسیر ریلی هستیم و اقدامات لازم برای ترمیم زیرساخت‌های ریلی انجام خواهد شد.

سیاست شرق _ وزیر راه‌آهن پاکستان اعلام کرد که این کشور برای گسترش همکاری‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بحث صادرات، زیرساخت‌های ریلی در مسیر “کویته-زاهدان” را تقویت می‌کند.

به نقل از ایرنا، دیماه سال گذشته سوت قطار باری اکو که ۳ کشور اصلی بنیانگذار سازمان همکاری اقتصادی یعنی پاکستان، ایران و ترکیه را به یکدیگر وصل می‌کند، در شهر اسلام‌آباد پس از وقفه ۱۰ ساله، به صدا درآمد. ازسرگیری این طرح منطقه‌ای فرصت تازه‌ای را برای توسعه تجارت منطقه‌ای به ویژه برای همسایه شرقی ایران در راستای افزایش همکاری‌های دوجانبه با کشورمان فراهم کرد.

حرکت قطار کانتینربر اسلام‌آباد-تهران-استانبول موسم به خط ریلی کریدور ITI تلاش بنیان‌گذاران سازمان همکاری اقتصادی برای مانع زدایی در مسیر تجارت مشترک و ارتباطات منطقه‌ای تعبیر می‌شود اما تداوم این طرح ریلی نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به ویژه از سوی طرف پاکستانی است که همواره مورد تاکید ایران نیز می‌باشد.

براساس این گزارش، وزیر راه‌آهن پاکستان اعلام کرد که این کشور درصدد افزایش صادرات به ایران از طریق مسیر ریلی است و اقدامات لازم برای ترمیم زیرساخت‌های ریلی انجام خواهد شد.

«خواجه سعد رفیق» طی اجلاس مقامات این وزارتخانه در شهر لاهور گفت: قرارداد صادرات ماهیانه ۳۰ هزار تن برنج پاکستان به ایران با قطار باری به زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: نقش راه توسعه زیرساخت‌ خط آهن کویته به زاهدان نیز در دستورکار قرار دارد که هدف اصلی کاهش زمان تردد قطار کانتینربر میان ۲ کشور می‌باشد.

بهمن ماه سال گذشته نمایندگان مجلس سنای پاکستان با حمایت از تقویت همکاری‌های ریلی منطقه‌ای به ویژه تعامل نزدیک با جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی قطار مسافربری کویته-زاهدان، قطعنامه‌ای پیشنهادی نماینده حزب حاکم را به اتفاق آرا تصویب کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی اجلاس اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند گفت: عملیات اجرایی قطار کانتینربر اسلام‌آباد-تهران-استانبول، کریدور جاده‌ای از طریق مسیر ایران و اجرای پیمان بین المللی حمل و نقل TIR پیشرفت بزرگی است که طی یکسال اخیر در حوزه کشورهای اکو رقم خورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »