... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - 10:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی رئیسی و نخست وزیر بنگلادش

رییسی: محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر پایه توسعه و تقویت روابط با کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی است.

سیاست شرق _ رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر بنگلادش ، در تماسی تلفنی، در خصوص روابط دوجانبه و همچنین مسئله فلسطین، گفتگو و تبادل نظر نمودند.

به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دوشنبه در تماس تلفنی با خانم «شیخ حَصینه»، نخست وزیر بنگلادش، همگرایی و اتفاق‌نظر کشورهای اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به ویژه اقدامات ددمنشانه این رژیم در مسجد الاقصی و علیه روزه‌داران فلسطینی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه، با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به دولت و ملت مسلمان بنگلادش، محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر پایه توسعه و تقویت روابط با کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی عنوان و ابراز امیدواری کرد که روابط خوب ایران و بنگلادش به ویژه در حوزه همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری بیش از پیش توسعه یابد.

خانم«شیخ حَصینه» نخست وزیر بنگلادش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه روزه‌داران فلسطینی تاکید کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی موضع ثابت دولت و ملت بنگلادش است.

نخست وزیر بنگلادش با اشاره به اهمیت توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت این روابط به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای برای رسیدن به سطح مطلوب تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »