... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 8:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شی جین پینگ: چین، آماده همکاری برد-برد با آمریکا است

شی: چین و ایالات متحده به عنوان دو کشور بزرگ جهان، می توانند مسیر درستی را برای تعاملات دولت به دولت پیدا کنند، بر صلح و توسعه جهانی و آینده بشریت تأثیر دارد.

سیاست شرق _ به گزارش رسانه های دولتی چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور، روز چهارشنبه گفت که چین مایل به همکاری برد _ برد با ایالات متحده است، تا هر دو طرف اختلافات خود را مدیریت کنند و با یکدیگر برای پاسخ به چالش های جهانی همکاری می کنند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ، افزود که چین آماده همکاری با ایالات متحده برای کمک به پیشرفت یکدیگر و تلاش برای رفاه مشترک است.

شی در پیام تبریکی به شام ​​جشن سالانه کمیته ملی روابط ایالات متحده و چین، از تعهد دیرینه کمیته به مبادلات و همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف استقبال کرد و به دکتر هنری کیسینجر به دلیل کسب جایزه در این کنفرانس تبریک گفت.

وی گفت: چین و ایالات متحده به عنوان دو کشور بزرگ جهان، می توانند مسیر درستی را برای تعاملات دولت به دولت پیدا کنند، بر صلح و توسعه جهانی و آینده بشریت تأثیر دارد.

بر اساس سه اصل احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد، چین مایل به همکاری با طرف آمریکایی برای پیشبرد همکاری های متقابل سودمند، مدیریت صحیح اختلافات، و تلاش مشترک برای مقابله با چالش های جهانی، کمک به پیشرفت یکدیگر است.

شی گفت: برای رفاه مشترک تلاش کنیم تا منافعی برای هر دو کشور و کل جهان فراهم شود.

رئیس‌جمهور چین ابراز امیدواری کرد که کمیته و دوستان از همه اقشار جامعه همچنان به روابط چین و آمریکا و حمایت از آن ادامه دهند و نقش سازنده‌ای در ارتقای سلامت و رشد پایدار روابط دوجانبه ایفا کنند.

همچنین روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پیام تبریکی به شام ​​جشن کمیته ارسال کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »