... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 7:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار آنروا درباره توقف فعالیت خود در فلسطین

اونروا هشدار داد که درصورت تداوم قطع حمایت مالی از این نهاد ممکن است فعالیت‌های آن در غزه پس از ماه فوریه متوقف شود.

سیاست شرق _ آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «آنروا»، طی بیانیه‌ای درباره تصمیم آمریکا و برخی کشورهای غربی برای قطع حمایت مالی از این نهاد، هشدار داد.

به نقل از آناتولی ترکیه، این آژانس سازمان ملل متحد، اعلام کرد که، در صورت تداوم قطع حمایت مالی بحران انسانی در غزه عمیق‌تر شده و ممکن است پس از فوریه فعالیت‌های این نهاد در غزه متوقف شود.

در این بیانیه آمده است: به دنبال تصمیم ۱۶ کشور کمک کننده برای توقف کمک‌های مالی به اونروا، نیازهای عظیم بشردوستانه بیش از ۲ میلیون نفر در غزه در معرض خطر عمیق‌تر شده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر این آژانس هشدار داد که در صورت ادامه تعلیق حمایت‌های مالی، به احتمال زیاد پس از پایان فوریه نه تنها در غزه بلکه در سراسر منطقه فعالیت‌های خود را متوقف خواهند کرد.

گفتنی است آلمان، سوئیس، ایتالیا، کانادا، فنلاند، استرالیا، انگلیس، هلند و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که تصمیم گرفتند به طور موقت کمک مالی خود را به اونروا متوقف کنند، زیرا اسراییل اتهاماتی را به این آژانس وارد نمود که، برخی از کارکنان آن، در حمله ۷ اکتبر فلسطینیان به اسراییل، دست داشته اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »