تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۱-۲۱ - 1:52 ق.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 46425

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دولت سیزدهم هیچ فیلمی را توقیف نکرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتقادی به بستن شبکه‌های نمایش خانگی نداریم و در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

سیاست شرق _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی، عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در جلسه با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲۵ عنوان کار را آغاز کردیم و در ۲۰ حوزه، از جمله حجاب و عفاف، حج، نشر و کتاب، شعر و حوزه‌های متنوع رسانه‌ای، سینما و تئاتر برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد ۱۰ سازمان تابعه داریم و چندین بنیاد، زیر مجموعه وزارتخانه است که به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی کشور اهتمام داریم، گفت: در برنامه هفتم توسعه اعتبارات بسیار خوبی در حوزه نشر لحاظ شده و همچنین حمایت‌های مناسبی نیز به منظور تکمیل مجتمع‌های فرهنگی با بیش از ۵۰ درصد درنظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه کنشگران حوزه فرهنگ باید تقویت شوند، بیان کرد: در این راستا پذیرای انتقادها و پیشنهادهای سازنده اهالی فرهنگ و هنر برای پیشبرد امور و اهداف تعیین شده هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته کمک ما بیشتر به مؤسسات مردمی بوده است تا عرصه برای این قشر باز و این فضا تقویت شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی حوزه بازی‌های رایانه‌ای افزود: بالاترین مصرف فرهنگی در کشور پس از موسیقی مربوط به این حوزه است و این بخش دارای ۳۴ میلیون مخاطب است و چهار میلیون نفر هفته‌ای بالای ۲۱ ساعت بازی می‌کنند.

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه مرکز ملی فضای مجازی

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شبکه ملی اطلاعات دارای ۲۳ درصد پیشرفت بود که این میزان اکنون به ۶۱ درصد و پیشرفت پروژه مرکز ملی فضای مجازی نیز به ۵۷ پیشرفت رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمان تحویل دولت ترافیک اینترنت ۷۰ به ۳۰ به نفع ترافیک خارجی بود، گفت: اگرچه ۲ انسداد صورت گرفته ولی اکنون در روبیکا ۳۸ میلیون کاربر و در ایتا بالای ۲۰ میلیون کاربر داریم و همه نیازهای سخت افزاری در آن‌ها لحاظ شده است.

وی ادامه داد: بیش‌از ۴۰ میلیون نفر کاربر در شبکه‌های داخلی اجتماعی عضویت دارند که نشانگر مثبت بودن فعالیت‌ها و اقدامات دولت در شورای فضای مجازی است. کندی اینترنت را نیز قبول داریم که عمدتاً ناشی از فعالیت فیلترشکن‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اعتقادی به بستن شبکه‌های نمایش خانگی نداریم و در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار ۱۸۰ میلیارد تومان به حوزه هنر اختصاص دادیم تا ۵۰ دفتر جدید انجمن سینمای جوان راه‌اندازی شود و در حوزه آموزش مربوط به این بخش نیز اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

این مسئول اظهار کرد: ۱۴ هزار مجوز رسانه در کشور وجود دارد. همچنین در کشورهای توسعه یافته دنیا چهار تا پنج خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما خودمان از دولت شروع کردیم و در تلاشیم تا پنج الی ۶ خبرگزاری دولتی را در ایرنا ادغام کنیم و نامه آن را به رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم و پیگیر اجرای این کار هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در قزوین ۳۰۰ نشریه مجوز فعالیت دارند که ۱۰۰ مورد آن‌ها شامل ماده ۱۶ شده و کارایی ندارند به همین دلیل باید در قانون مطبوعات کمی سخت‌گیری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در تلاشیم تا لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری را پس از سه دهه در دولت سیزدهم مصوب کنیم تا به قانون تبدیل شود که ترمیم امنیت شغلی، تکریم و رعایت حقوق اصحاب رسانه و مسائل صنفی خبرنگاران در آن دیده شده، البته بحث زیان‌آور بودن این شغل مربوط به قانون کار است.

انتهای پیام

language »