... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - 1:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دولت سیزدهم هیچ فیلمی را توقیف نکرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتقادی به بستن شبکه‌های نمایش خانگی نداریم و در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

سیاست شرق _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی، عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در جلسه با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲۵ عنوان کار را آغاز کردیم و در ۲۰ حوزه، از جمله حجاب و عفاف، حج، نشر و کتاب، شعر و حوزه‌های متنوع رسانه‌ای، سینما و تئاتر برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد ۱۰ سازمان تابعه داریم و چندین بنیاد، زیر مجموعه وزارتخانه است که به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی کشور اهتمام داریم، گفت: در برنامه هفتم توسعه اعتبارات بسیار خوبی در حوزه نشر لحاظ شده و همچنین حمایت‌های مناسبی نیز به منظور تکمیل مجتمع‌های فرهنگی با بیش از ۵۰ درصد درنظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه کنشگران حوزه فرهنگ باید تقویت شوند، بیان کرد: در این راستا پذیرای انتقادها و پیشنهادهای سازنده اهالی فرهنگ و هنر برای پیشبرد امور و اهداف تعیین شده هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته کمک ما بیشتر به مؤسسات مردمی بوده است تا عرصه برای این قشر باز و این فضا تقویت شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی حوزه بازی‌های رایانه‌ای افزود: بالاترین مصرف فرهنگی در کشور پس از موسیقی مربوط به این حوزه است و این بخش دارای ۳۴ میلیون مخاطب است و چهار میلیون نفر هفته‌ای بالای ۲۱ ساعت بازی می‌کنند.

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه مرکز ملی فضای مجازی

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شبکه ملی اطلاعات دارای ۲۳ درصد پیشرفت بود که این میزان اکنون به ۶۱ درصد و پیشرفت پروژه مرکز ملی فضای مجازی نیز به ۵۷ پیشرفت رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمان تحویل دولت ترافیک اینترنت ۷۰ به ۳۰ به نفع ترافیک خارجی بود، گفت: اگرچه ۲ انسداد صورت گرفته ولی اکنون در روبیکا ۳۸ میلیون کاربر و در ایتا بالای ۲۰ میلیون کاربر داریم و همه نیازهای سخت افزاری در آن‌ها لحاظ شده است.

وی ادامه داد: بیش‌از ۴۰ میلیون نفر کاربر در شبکه‌های داخلی اجتماعی عضویت دارند که نشانگر مثبت بودن فعالیت‌ها و اقدامات دولت در شورای فضای مجازی است. کندی اینترنت را نیز قبول داریم که عمدتاً ناشی از فعالیت فیلترشکن‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اعتقادی به بستن شبکه‌های نمایش خانگی نداریم و در طی یک سال اخیر در حوزه پخش و اکران فیلم، حتی یک مورد توقیفی نداشتیم چون ملاک‌ها را درست تعیین کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار ۱۸۰ میلیارد تومان به حوزه هنر اختصاص دادیم تا ۵۰ دفتر جدید انجمن سینمای جوان راه‌اندازی شود و در حوزه آموزش مربوط به این بخش نیز اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

این مسئول اظهار کرد: ۱۴ هزار مجوز رسانه در کشور وجود دارد. همچنین در کشورهای توسعه یافته دنیا چهار تا پنج خبرگزاری وجود دارد اما در کشور ما ۴۸ خبرگزاری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما خودمان از دولت شروع کردیم و در تلاشیم تا پنج الی ۶ خبرگزاری دولتی را در ایرنا ادغام کنیم و نامه آن را به رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم و پیگیر اجرای این کار هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در قزوین ۳۰۰ نشریه مجوز فعالیت دارند که ۱۰۰ مورد آن‌ها شامل ماده ۱۶ شده و کارایی ندارند به همین دلیل باید در قانون مطبوعات کمی سخت‌گیری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در تلاشیم تا لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری را پس از سه دهه در دولت سیزدهم مصوب کنیم تا به قانون تبدیل شود که ترمیم امنیت شغلی، تکریم و رعایت حقوق اصحاب رسانه و مسائل صنفی خبرنگاران در آن دیده شده، البته بحث زیان‌آور بودن این شغل مربوط به قانون کار است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »