تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۲-۱۵ - 8:33 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 48568

اسلامی: به پادمان و ان‌پی‌تی پایبند هستیم

اسلامی: درباره موارد اتهامی مطرح شده علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان‌های ادعایی باید گفت که درباره این موارد پاسخ داده‌ایم.

سیاست شرق _ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید که اعلام کردیم به پادمان و ان‌پی‌تی پایبند هستیم و آژانس بر عملکرد ما ارزیابی و نظارت دارد، که این نظارت‌ها باید در قالب چارچوب‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی افزود: همان‌طور که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آورده شده، آژانس مکلف است هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه به شورای امنیت گزارش دهد و در این قطعنامه قید شده که کاهش تعهدات ایران برای گرفتن مزیت اقتصادی و تبادل و روان‌سازی تجارت و تبادلات مالی و پولی با دنیاست.

اسلامی در ادامه گفت: درباره موارد اتهامی مطرح شده علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان‌های ادعایی باید گفت که درباره این موارد پاسخ داده‌ایم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار دارد که ما درباره این موضوع و گزارش‌هایی که ارسال کرده‌ایم با آنها در تعامل بیشتر باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: باید تاکید کنم در خصوص این مساله تعامل داشته و خواهیم داشت و در سفری که معاون آقای گروسی در روزهای آینده به ایران خواهد داشت، معاونان بنده این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

language »