... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 8:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اسلامی: به پادمان و ان‌پی‌تی پایبند هستیم

اسلامی: درباره موارد اتهامی مطرح شده علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان‌های ادعایی باید گفت که درباره این موارد پاسخ داده‌ایم.

سیاست شرق _ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید که اعلام کردیم به پادمان و ان‌پی‌تی پایبند هستیم و آژانس بر عملکرد ما ارزیابی و نظارت دارد، که این نظارت‌ها باید در قالب چارچوب‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی افزود: همان‌طور که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آورده شده، آژانس مکلف است هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه به شورای امنیت گزارش دهد و در این قطعنامه قید شده که کاهش تعهدات ایران برای گرفتن مزیت اقتصادی و تبادل و روان‌سازی تجارت و تبادلات مالی و پولی با دنیاست.

اسلامی در ادامه گفت: درباره موارد اتهامی مطرح شده علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان‌های ادعایی باید گفت که درباره این موارد پاسخ داده‌ایم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار دارد که ما درباره این موضوع و گزارش‌هایی که ارسال کرده‌ایم با آنها در تعامل بیشتر باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: باید تاکید کنم در خصوص این مساله تعامل داشته و خواهیم داشت و در سفری که معاون آقای گروسی در روزهای آینده به ایران خواهد داشت، معاونان بنده این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »