... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 6:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حملات جدایی طلبان، به شهر مچ(ماخ) بلوچستان پاکستان

به گفته پلیس، حداقل 15 راکت از کوه های مجاور شلیک شد که در مناطق مختلف شهر ماخ فرود آمد و منفجر شد.

سیاست شرق _ مقامات پاکستان می گویند که نیروهای امنیتی سه حمله هماهنگ شده توسط گروهک های جدایی طلب را، که با استفاده از راکت و سلاح های پیشرفته دوشنبه شب در شهر مچ(ماخ)، در حدود ۷۰ کیلومتری مرکز ایالت بلوچستان رخ داد، خنثی کردند.

به نقل از روزنامه« داون»، گزارش ها حاکی از آن است که دست کم، یک پلیس کشته و یک راننده کامیون در این حمله هولناک مجروح شدند.

در حالی که جان اچکزی، وزیر موقت بلوچستان، این حمله را به تروریست های وابسته به گروه اسلم آچو نسبت داد، اما بعداً توسط تیپ مجید از ارتش آزادیبخش بلوچستان که فعالیت آن ممنوع است (BLA)، مسئولیت آن بر عهده گرفت.

نیروهای امنیتی بلافاصله به این حمله واکنش نشان دادند و مواضع خود را پس گرفتند. درگیری میان این گروهها و نیروهای امنیتی چند ساعت ادامه داشت.

به گفته پلیس، حداقل ۱۵ راکت از کوه های مجاور شلیک شد که در مناطق مختلف شهر ماخ فرود آمد و منفجر شد.

پس از شلیک موشک، تروریست ها به اردوگاه، نیروهای امنیتی در نزدیکی زندان مرکزی حمله کردند و همچنین وارد ایستگاه راه آهن ماخ شدند.

بلافاصله پس از حمله، شهر ماخ در تاریکی فرو رفت و ترافیک در بزرگراه کویته-سیبی به حالت تعلیق درآمد.

اظهارات وزیر پس از آن بیان شد که به گفته منابع، راکت ها در نزدیکی اردوگاه نیروهای امنیتی در نزدیکی زندان مرکزی ماخ، منطقه مسکونی زندان و سایر مکان های شهر فرود آمدند و منفجر شدند.

ناظر زندان گزارش های رسانه های اجتماعی مبنی بر آسیب دیدن دروازه و دیوارهای زندان را تکذیب کرد. او گفت: «زندان ماخ و زندانیان کاملاً امن هستند و هیچ موشکی به دیوارها یا محوطه زندان اصابت نکرده است.

این افسر گفت که در حال حاضر ۸۰۰ زندانی در زندان ماخ نگهداری می شوند که شامل تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام نیز می شود.

منابع گفتند که افراد مسلح همچنین به یک پاسگاه پلیس در منطقه گوکرت حمله کردند. با این حال، نیروهای امنیتی و نیروهای امنیتی بلافاصله واکنش نشان دادند و آن را خنثی کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »