... امروز: دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 3:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
سومین استعفا در وزارت امور خارجه به دلیل سیاست آمریکا در قبال غزه و اسرائیل؛

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مخالفت با سیاست این کشور در غزه، استعفا داد

راریت : من در آوریل 2024،پس از 18 سال خدمت برجسته، در مخالفت با سیاست ایالات متحده در غزه استعفا دادم.

سیاست شرق _ هالا راریت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که به دلیل مواضع آمریکا در غزه از سمت خود استعفا داده است. راریت به مدت ۱۸ سال در وزارت امور خارجه ایالات متحده بود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در روزهایی که اعتراضات در حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافت، هالا راریت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی لینکدین استعفای خود را اعلام کرد.

راریت در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در لینکدین گفت: من در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست ایالات متحده در غزه استعفا دادم.

در تارنمای وزارت امور خارجه آمده است که دوره ریاست راریت تا ۲۴ آوریل به پایان رسیده است.

راریت که معاون مرکز رسانه‌ای منطقه‌ای دبی و همچنین سخنگوی خاورمیانه و شمال آفریقا است، حدود ۲۰ سال پیش به عنوان یک افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت خارجه ایالات متحده پیوست.

حدود یک ماه پیش، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه ایالات متحده و در اکتبر ۲۰۲۳، جاش پل، کارمند وزارت خارجه آمریکا، اعلام کردند که با ابراز نگرانی‌ها و انتقادات مشابه، استعفا دادند.

استعفای راریت حداقل سومین استعفای وزارت امور خارجه به دلیل سیاست آمریکا در قبال غزه و اسرائیل بود، در حالی که طارق حبش، یک مقام ارشد فلسطینی-آمریکایی که در وزارت آموزش آمریکا کار می کرد نیز در ژانویه کار خود را ترک کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »