... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 11:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اتحادیه اروپا، ناوگان نظامی به دریای سرخ می فرستد

دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که به زودی سه کشتی تحت فرماندهی اتحادیه اروپا در عملیات حفاظت از دریای سرخ مشارکت خواهند کرد.

سیاست شرق _ دیپلمات‌های اروپایی در بروکسل به خبرنگاران گفتند که کشورهای اتحادیه اروپا، مستقل از آمریکا، در حفاظت نظامی از مسیر کشتی‌رانی در دریای سرخ مشارکت می‌کنند.

بنا به همین گزارش، کمیته امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نیروهای اروپایی تا حداکثر ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) آماده شوند و بتوانند فورا عملیات را آغاز کنند.

آمریکا ماه گذشته عملیات موسوم به “نگهبان رفاه” را در دریای سرخ آغاز کرده است، عملیاتی که بیشتر برای حفاظت از کشتی های اسراییلی در حال انجام است،زیرا انصارالله یمن، اعلام کرده بود که به دلیل حملات مرگبار اسراییل به غزه، هر کشتی دارای مالکیت اسرائیلی یا در حال حرکت به مقصد برادر اسراییل را مورد حمله قرار خواهد داد.

بسیاری از کشورهای اروپایی از اینکه تحت فرماندهی آمریکا باشند اکراه دارند.

هفته گذشته کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه مشارکت در حمله مشترک آمریکا و بریتانیا علیه انصارالله یمن را رد کردند. این کشورها همچنین همراه هفت کشور دیگر از امضای بیانیه مشترک در حمایت از این حملات سرباز زدند. آلمان، هلند و دانمارک اما این بیانیه را امضا کردند.

دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که به زودی سه کشتی تحت فرماندهی اتحادیه اروپا در عملیات حفاظت از دریای سرخ مشارکت خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »