... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 4:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کدام کشورهای اروپایی ،با مشارکت در حمله به یمن، مخالفت کردند؟

ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در این مأموریت ثبت نام نکردند و تمایلی به قرار دادن کشتی های دریایی خود تحت فرمان ایالات متحده نداشتند.

سیاست شرق _ ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، روز جمعه با شرکت نکردن در حملات آمریکا و انگلیس علیه انصارالله یمن و امضا نکردن بیانیه‌ای که ۱۰ کشور آن را منتشر کرده بودند، اروپا را به دو پاره، تقسیم کردند.

به نقل از رویترز، این اختلاف، اختلافات در غرب را بر سر نحوه برخورد با نیروهای یمنی را که هفته‌ها است کشتی‌های عبوری به سمت بنادر اسرائیل را هدف قرار می دهند، نشان می‌دهد، که به گفته آنها حمایت از مبارزات فلسطینی ها و اعتراض به عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه است که تاکنون، جان بیش از ۲۳۰۰۰ نفر را گرفته است.

از روز جمعه تا کنون، هواپیماهای جنگی، کشتی‌ها و زیردریایی‌های آمریکا و انگلیس، ده‌ها حمله هوایی در طول شبانه‌روز در سراسر یمن علیه مواضع انصارالله یمن انجام داده اند.

مقامات آمریکایی گفتند که هلند، استرالیا، کانادا و بحرین از این عملیات پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی ارائه کردند.

علاوه بر این، آلمان، دانمارک، نیوزیلند و کره جنوبی بیانیه مشترکی را با این شش کشور امضا کردند که در آن از حملات شبانه دفاع کردند .

ایتالیا

یک منبع در دفتر جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا گفت که ایتالیا از امضای بیانیه خودداری کرده و در نتیجه از آن خواسته نشده است در حملات شرکت کند.

با این حال، یک منبع دولتی گفت که از ایتالیا خواسته شده بود که در آن شرکت کند اما به دو دلیل آن را نپذیرفت – اول به این دلیل که هرگونه دخالت ایتالیایی نیاز به تصویب پارلمان داشت که زمان می برد، و دوم به این دلیل که رم ترجیح می داد یک سیاست “متعادل ” را در دریای سرخ دنبال کند.

فرانسه

یک مقام فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، گفت که پاریس بیم آن دارد که با پیوستن به حملات تحت رهبری ایالات متحده، هر اهرمی را که در مذاکرات برای کاهش تنش بین حزب‌الله و اسرائیل در اختیار داشت، از دست بدهد. فرانسه در هفته های اخیر بیشتر دیپلماسی خود را بر اجتناب از تشدید تنش در لبنان متمرکز کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه از شرکت در آن خودداری کرده است یا خیر، گفت که در مورد گفتگوهای دیپلماتیک توضیح بیشتری نخواهد داد.

او گفت: “شما لیست افرادی را که شرکت کرده اند دیده اید.” در سطح بین‌المللی، حتی آن‌هایی که فعالانه در پرتاب بمب‌ها مشارکت نداشتند – بسیاری از شرکای ائتلاف ما در حمایت غیرعملیاتی ثبت‌نام کرده بودند.» 

این حال، یک دیپلمات که از موضع فرانسه آگاه است، گفت که پاریس معتقد نیست این حمله می تواند دفاع مشروع تلقی شود.

اسپانیا

مارگاریتا روبلز ، وزیر دفاع اسپانیا گفت که مادرید به عملیات نظامی در دریای سرخ نپیوسته است، زیرا می‌خواهد صلح را در منطقه ترویج کند.

او به خبرنگاران در مادرید گفت: “هر کشوری باید برای اقدامات خود توضیح دهد. اسپانیا همیشه متعهد به صلح و گفتگو خواهد بود.”

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا در اوایل این هفته ، بی میلی خود را برای هدف قرار دادن یمنی ها را آشکارا بیان کرد و به رویترز گفت که تجاوز آنها باید بدون آغاز جنگ جدید در منطقه متوقف شود.

نظرات متفاوت در غرب در مورد چگونگی مقابله با تهدید یمنی ها در ماه گذشته، زمانی که ایالات متحده و تعدادی از متحدانش عملیات نظامی را برای محافظت از کشتی های غیرنظامی( اسرائیلی) در خطوط شلوغ کشتیرانی دریای سرخ آغاز کردند، ظاهر شد.

ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در این مأموریت ثبت نام نکردند و تمایلی به قرار دادن کشتی های دریایی خود تحت فرمان ایالات متحده نداشتند.

هر سه کشور، در حال حاضر در عملیات ضد دزدی دریایی اتحادیه اروپا در حومه شاخ آفریقا شرکت کرده اند و وزیر دفاع اسپانیا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا ممکن است به زودی در مورد یک ابتکار جدید تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »