... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 10:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیلگر آبزرور: بازگشت ترامپ، تهدیدی برای بریتانیا است

ما نباید توهم داشته باشیم که به اصطلاح "روابط ویژه" بریتانیا را از طوفان ترامپ محافظت می کند. او یک خطر آشکار و فعلی برای منافع حیاتی بریتانیا خواهد بود، به گونه ای که هیچ رئیس جمهور قبلی ایالات متحده، هرگز چنین نکرده است.

سیاست شرق _ اندرو راونزلی، تحلیلگر ارشد سیاسی روزنامه آبزرور، در تحلیلی از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، بعنوان تهدیدی برای منافع بریتانیا یاد کرد.

این تحلیلگر ارشد سیاسی میگوید: اگر سیاستمداران بریتانیایی فکر می کنند که به اصطلاح “روابط ویژه” از ما محافظت می کند، خود را فریب می دهند.

راونزلی می نویسد: شبح، اروپا را فراگرفته است، شبح دونالد ترامپ . در لندن، پاریس، برلین و هر پایتخت مهم اروپایی دیگر، حتی مسکو، دنباله ترسناکی است، که هیچ کس عاقلی، نمی‌خواهد آن را ببیند.

او در بخش دیگری از تحلیل خود می نویسد: سیاستمداران بریتانیایی و همتایانشان در سایر نقاط اروپا، که سه سال گذشته را بیش از حد، نسبت به تهدید او (ترامپ)، مبنی بر بازپس گیری کاخ سفید بی‌تفاوت گذرانده‌اند، دیگر نمی‌توانند، این مسئله را انکار کنند، که بازگشت ترامپ به طرز وحشتناکی ممکن است، شوک شدیدتر از این وارد کند.

 راونزلی درباره شکست ترامپ در ۲۰۲۰ نوشت: شکست او از جو بایدن در سال ۲۰۲۰، با خوشحالی زیادی، مورد استقبال قرار گرفت، که ایالات متحده تحت رهبری یک آتلانتیستیست که به اتحادهای سنتی ایالات متحده با سایر دموکراسی ها اعتقاد داشت و وجود بحران آب و هوا را انکار نمی کرد، بازگشته است. 

 وی می افزاید: در رهبری اروپا، به اندازه کافی، به ذهن خطور نمی کرد که تمام پیروزی بایدن یک تنفس چهار ساله بود، نه تضمینی برای اینکه دیگر هرگز شاهد قدرت گرفتن ترامپیسم نباشیم. زمانی که ممکن بود برای آماده شدن برای این امکان صرف شود و بریتانیا و بقیه اروپا برای امنیت قاره ما کمتر به آمریکا وابسته شوند، به طرز تاسف باری تلف شده است.

او افزود: آنچه در سال ۲۰۲۰ برای اکثر اروپایی ها غیرقابل تصور به نظر می رسید، اکنون بسیار قابل تصور است. او پیروزهای متوالی را در رقابتهای حزبی آیووا و انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر به دست آورده است . هیچ کس قبلاً هر دو را نبرده و نتوانسته نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری شود. نیکی هیلی، آخرین نامزد رقیب، در نیوهمپشایر موفق به کسب مقام دوم شد، اما بخش عمده ای از حمایت او از سوی رای دهندگان مستقل حاصل شد و بسیاری از ایالت های دیگر به او نظر ندارند. هیلی بعداً در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی در پایان فوریه به مصاف ترامپ می‌رود، جایی که اگرچه دو بار به عنوان فرماندار ایالت انتخاب شد، اما نظرسنجی‌ها، او را بسیار عقب‌تر نشان می‌دهد . فرض کاری باید این باشد که انتخابات یک مسابقه مجدد بایدن و ترامپ باشد . بایدن در آخرین نظرسنجی های ملی و در ایالت های کلیدی میدان نبرد، عقب است .

این تحلیلگر ارشد آبزرور تاکید کرد؛: ترامپ یک محافظه‌کار تهاجمی خواهد بود که برای کشوری مانند بریتانیا که به تجارت آزاد وابسته است بد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: افرادی که سعی می کنند خوشبین بمانند، می گویند که بازگشت ترامپ به کاخ سفید قطعی نیست. درست است. محاکمه های جناحی که او با آنها روبرو است، از جمله تلاش برای کودتا از طریق تحریک یک شورش خشونت آمیز علیه کنگره، ممکن است باعث نگرانی بیشتر رأی دهندگان آمریکایی در مورد تهدیدی که او برای دموکراسی آنها ایجاد می کند، شود. ممکن است این موضوع عمیق‌تر باشد که آنها می‌توانند یک مجرم را در برگه‌های رأی داشته باشند تا فرمانده کل بعدی و رئیس دولت باشد. با افزایش کمپین انتخاباتی بایدن و نزدیک شدن به زمان انتخاب، میزان محبوبیت بایدن بهترشود،

روزلی در پایان، ضمن هشدار می نویسد: اگر بدترین اتفاق بیفتد، اگر کاخ سفید را دوباره تصرف کند، بسیار محتاط خواهم بود. ما نباید توهم داشته باشیم که به اصطلاح “روابط ویژه” بریتانیا را از طوفان ترامپ محافظت می کند. او یک خطر آشکار و فعلی برای منافع حیاتی بریتانیا خواهد بود، به گونه ای که هیچ رئیس جمهور قبلی ایالات متحده، هرگز چنین نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »