... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:37 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رافائل گروسی: همچنان به توافق میان ایران و قدرت های جهانی امیدوار هستم

مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای: ما البته هنوز امید داریم که در زمان مناسب این توافق حاصل شود، هرچند باید بپذیریم که پنجره زمانی هر لحظه می‌تواند بسته شود.»

سیاست شرق _ مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای از توقف مذاکرات با ایران ابراز نگرانی کرد اما گفت همچنان به توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی برای بازگشت به برجام امیدوار است.

به نقل از رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز سه‌شنبه ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در یک سخنرانی ویدئویی در نشست کمیسیون پارلمان اروپا گفت: «ما البته هنوز امید داریم که در زمان مناسب این توافق حاصل شود، هرچند باید بپذیریم که پنجره زمانی هر لحظه می‌تواند بسته شود.»

او در عین حال مدعی شد که ایران در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای خود شفاف نیست و آثار غنی‌سازی اورانیوم در یک سایت اعلام‌نشده پیدا شده است و او این را به مقامات جمهوری اسلامی گوشزد کرده است.

رافائل گروسی، همچنین تاکید کرد که این مذاکرات دشوار است و زمان می‌تواند از دست برود.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) از سفر انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای به ایران خبر داد.

سعید خطیب‌زاده گفت، مذاکرات ایران و ۱+۴ و ایالات متحده در وین تا امروز ادامه داشته است.

آقای خطیب زاده همچنین گفت که با وجود مکثی که در مذاکرات پیش آمده، ارتباطات همچنان برقرار است.

 خطیب‌زاده ضمن بیان این که سفر انریکه مورا به تهران در هفته جاری صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: «پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در حال رد و بدل شدن است.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »