... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 4:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

کنعانی: بروز مشکل فنی، دلیلی تغییر محل کنفرانس بود/ گمانه زنی دیگر…

کنعانی: دلیل این تغییر را بروز مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی دانست که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امورخارجه، گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص تغییر محل نشست خبری وزرای خارجه ایران و عربستان را بی‌اساس دانست و دلیل این تغییر را بروز مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی دانست که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.

به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نتایج گفتگوهای وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و عربستان در فضای بسیار خوب، مثبت و سازنده ای انجام شد و موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور در حوزه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و در خصوص گام های آتی به منظور گسترش روابط دوجانبه توافق های خوبی انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزرای خارجه دو کشور در پایان گفتگوهای رسمی، در اظهاراتی رسانه‌ای، به بیان نتایج گفتگوهای خود در خصوص روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.

این در حالی است که خبرنگار جام جم در ویدیویی، علت جا‌به‌جایی ناگهانی نشست مشترک وزرای خارجه ایران و سعودی در ساختمان وزارت خارجه را تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی دانست.

به گزارش سیاست شرق، علیرغم هرگونه گمانه زنی در این خصوص، به نظر می رسد عدم هماهنگی قبلی، در خصوص محل کنفرانس و فضای آن، موجب چنین تغییری شده باشد، مسئله ای که نیازمند کار حرفه ای و منظور نمودن خواست میهمان در این خصوص، پیش از آغاز نشست است.

با این حال، توجه به خواست و نظر مهمانان رسمی، امری رایج در عرصه بین المللی است، چنانچه مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز، در ضیافت شام ترتیب داده شده، خواستار عدم وجود مشروبات الکلی، می شدند و میزبان نیز، قبول یا رد می نمود.

در سفر آقای روحانی به ایتالیا، در بهمن ۱۳۹۴، ضیافت شامی که دولت ایتالیا به افتخار حضور رئيس جمهوری ایران ترتیب داده، شده بود، به خواست هیات ایرانی، در این ضیافت شام، هیچ شرابی سرمیز نبود و غذاهای مورد علاقه هیات ایرانی برای پذیرایی آماده شد.

این در حالیست که در دولت دهم، وقتی یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به بروکسل سفر کرد، طرف بلژیکی حاضر نشد سرو مشروب در ضیافت شام را به احترام نماینده ایران کنار بگذارد و به همین علت ضیافت شام نماینده ایران و رئیس مجلس بلژیک کنسل شد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »