... امروز: پنجشنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا، ۸۱ هواپیمای جنگی را از قزاقستان، به قیمت ۲.۲۶ میلیون دلار خرید!

81 فروند هواپیما، در مجموع به قیمت تقریبی 2.26 میلیون دلار فروخته شده است که به طور متوسط ​​حدود 19300 دلار برای هر هواپیما است

سیاست شرق _ ایالات متحده ۸۱ هواپیمای جنگنده و بمب افکن دوران شوروی سابق را از قزاقستان خریداری کرد.

به نقل از تایمز هند، دلت قزاقستان، اخیراً ۱۱۷ هواپیمای نظامی را به حراج گذاشته است. این هواپیماها شامل رهگیرهای MiG-31، بمب افکن های جنگنده MiG-27، جنگنده های MiG-29 و بمب افکن های Su-24 به دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ برمی گردد. ۸۱ فروند هواپیما، در مجموع به قیمت تقریبی ۲.۲۶ میلیون دلار فروخته شده است که به طور متوسط ​​حدود ۱۹۳۰۰ دلار برای هر هواپیما است

قزاقستان که از لحاظ تاریخی متحد نزدیک روسیه است، اما به طور فزاینده ای با منافع غرب همسو می شود، در حال ارتقای ناوگان هوایی خود است که منجر به از بین بردن این هواپیماهای قدیمی شده است که به عنوان غیرقابل استفاده برای جنگ های مدرن توصیف می شوند.

بنا به همین گزارش این فروش از طریق شرکت‌های واسطه ای انجام شده است، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد انگیزه‌های ایالات متحده، از جمله استفاده احتمالی از هواپیما در اوکراین که مدل‌های مشابه آن هنوز عملیاتی هستند، ایجاد کرده است.

طبق گزارش کانال تلگرامی اوکراینی Insider UA، این هواپیما می تواند برای قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه ها برای گیج کردن هدف گیری دشمن استفاده شود. این در حالی است که اوکراین همچنان به سلاح‌های دوران شوروی تکیه می‌کند و آنها را با فناوری غربی برای تقویت دفاع خود در برابر تجاوز روسیه ادغام می‌کند.

G-31، یک رهگیر مافوق صوت، در طول جنگ سرد برای دفاع از حریم هوایی شوروی بسیار مهم بود. MiG-27، مشتق شده از MiG-23، عمدتاً در نقش های حمله زمینی ایفای نقش می کرد و در طول جنگ شوروی-افغانستان مورد استفاده گسترده قرار گرفت. میگ ۲۹ به دلیل مهارت در نبردهای هوا به هوا در نیروی هوایی چندین کشور فعال باقی مانده است و Su-24 که یک بمب افکن تاکتیکی در همه شرایط آب و هوایی است هنوز در کشورهای مختلف از جمله نیروی هوایی روسیه، اوکراین، ایران و برخی کشورهای دیگر عملیاتی است.

این خرید بر تغییرات ژئوپلیتیکی جاری در آسیای مرکزی و توازن ظریفی که قزاقستان بین پیوندهای تاریخی خود با روسیه و روابط رو به رشد خود با کشورهای غربی حفظ می کند، تأکید می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »