... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 8:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

انتقام محافظه کاران از مک کارتی!

محافظه کاران راست افراطی که به برکناری مک کارتی رای دادند، از زمانی که مک کارتی ریاست مجلس را برعهده گرفت، با او دچار تنش بودند و خواستار امتیازاتی بودند که باعث می شد کفه او در موقعیت شکننده تری قرار گیرد.

سیاست شرق _ در یک چرخش تاریخی، نماینده کوین مک کارتی ( ازکالیفرنیا)، روز سه شنبه توسط گروهی از جمهوری خواهان مجلس، به رهبری مت گاتز (از فلوریدا) ، با رای ۲۱۶ بر ۲۱۰، از ریاست مجلس برکنار شد. 

به نقل از وبسایت کنگره امریکا، این اولین باری است که مجلس به حذف یک رئیس مجلس رای می‌دهد.

محافظه کاران راست افراطی که به برکناری مک کارتی رای دادند، از زمانی که مک کارتی ریاست مجلس را برعهده گرفت، با او دچار تنش بودند و خواستار امتیازاتی بودند که باعث می شد کفه او در موقعیت شکننده تری قرار گیرد.

 در جریان رقابت های درون حزبی، امسال، اعضای گروه آزادی مجلس نمایندگان توانستند با استفاده از مانورهای مختلف، صحن مجلس را به بن بست بکشانند. این وضعیت در آخر هفته گذشته به اوج خود رسید، زمانی که مک کارتی به همکاری با دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت پایان داد، اقدامی که تعدادی از محافظه کاران جمهوری خواه به شدت با آن مخالف بودند. 

پاتریک مک‌هنری (RN.C.)، یکی از متحدان کلیدی مک کارتی، فعلا به عنوان رئیس موقت مجلس و از فهرست تعیین شده توسط مک کارتی انتخاب شد. با این حال، اعضای هر دو حزب انتظار دارند که رئیس موقت، مسئولیت اصلی ریاست بر انتخابات جدید رئیس مجلس را بر عهده داشته باشد ( هیل و نیویورک تایمز ).  

مک کارتی روز سه شنبه به جمهوری خواهان مجلس نمایندگان گفت که به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس نخواهد بود و هنوز مشخص نیست که چه کسی را برای جانشینی او نامزد خواهد کرد. مجلس سه شنبه شب برای هفته به تعویق افتاد و انتظار می رود کنفرانس GOP سه شنبه آینده یک مجمع نامزدها را برای انتخاب گزینه آنها برای این شغل برگزار کند.

مک کارتی افزود: برای جلوگیری از تعطیلی دولت به خاطر مردم آمریکا ریسک کردم، اما چگونه می‌توانستیم با ۸ نماینده جمهوری‌خواه تندرو در کنار حزب مقابل حکومت کنیم؟

به اذعان مک کارتی، شکاف واقعی و مشکل بزرگی در مجلس نمایندگان وجود دارد.

کوین مک کارتی همچنین افزود: من نمی‌خواستم منافع خود را بر منافع ملت ترجیح دهم و با طرف مقابل کار کردم تا کشور را به پیش ببریم. من کسی را به خاطر حذف خود سرزنش نمی‌کنم، من موقعیت خود را پیدا کردم و از عملکرد خودم راضی هستم.

رئیس استیضاح شده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این درست نیست که کسانی را که پشت استیضاح من ایستاده اند، محافظه کار معرفی کنیم. من برای رهبر اقلیت مجلس احترام زیادی قائلم و دموکرات‌ها را به خاطر رأی دادن به استیضاح من سرزنش نمی‌کنم، چون ما باید با طرف مقابل کار کنیم.

▪ نیویورک تایمز : گاتز با تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان درباره اتهامات سوء رفتار جنسی و سوء استفاده از بودجه مواجه است. مک کارتی استدلال کرده است که حرکت گاتز بر ضد ریاست او، شخصی بود. 

همچنین «جری کانولی»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کرد که انتظار دارد تا اعضای دو حزب روز چهارشنبه به طور جداگانه برای انتخاب نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان دیدار کنند. جری کانولی در ادامه همچنین افزود که «حکیم جفریس»، نماینده دموکرات، نامزد دموکرات‌ها ما برای ریاست مجلس نمایندگان است، اما موضع جمهوری خواهان هنوز روشن نیست.

به گفته جری کانولی، جمهوری خواهان در موقعیت دشواری قرار دارند و در تلاش هستند فردی را بیابند که بتواند اکثریت را به دست آورد.

بعد چه اتفاقی می افتد؟  مجلس نمایندگان امریکا، عملاً بدون رئیس است و مک‌هنری به‌عنوان رئیس موقت، تمام اختیاراتی را که یک رئیس منتخب دارد، ندارد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »