تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۱۲-۲۶ - 5:38 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 49698

مدیر اطلاعاتی اسرائیل: اسرائیل به سمت دیکتاتوری می رود

در صورت تصویب این قوانین، اسرائیل خود را در آستانه دیکتاتوری قرار دهد و اگر اسرائیل در آستانه دیکتاتوری قرار گیرد، شاهد فروپاشی از درون نهادهای دولتی خواهیم بود.

سیاست شرق _ مدیر سابق سرویس امنیتی شین بت، به شدت از اصلاحات اساسی دولت اسرائیل در سیستم قضایی انتقاد کرد و گفت: با تصویب این قوانین، اسرائیل به سمت دیکتاتوری، پیش می رود.

به نقل از هاآرتص ، نداو آرگامان در یک مصاحبه تلویزیونی اصلاحات برنامه ریزی شده را که به گفته منتقدان به دلایل سیاسی سیستم قضایی را ضعیف می کند و به هفته ها اعتراضات عمومی گسترده منجر شده است، به عنوان “خودرویی که به سمت پرتگاه می رود” توصیف کرد.
وی افزود: بزرگترین نگرانی این است که در صورت تصویب این قوانین، اسرائیل خود را در آستانه دیکتاتوری قرار دهد و اگر اسرائیل در آستانه دیکتاتوری قرار گیرد، شاهد فروپاشی از درون نهادهای دولتی خواهیم بود.

 وی در ادامه هشدار داد:افرادی در خدمت [شین بت]، موساد، ارتش اسرائیل و ارتش دائمی که تصمیم گرفتند خدمت کنند، می توانند به همین راحتی روزی تصمیم بگیرند که دیگر خدمت نکنند. و اگر ببینند که یک دیکتاتوری در اینجا در حال ظهور است و تصمیم گرفتند که نمی‌خواهند به این حاکم یا آن حاکم خدمت کنند، می‌توانند تصمیم بگیرند که سازمان را ترک کنند… این فوق‌العاده ترسناک است.

انتهای پیام

language »