... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - 7:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ساعت و زمان دقیق تحویل سال ۱۴۰۱ شمسی

آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی، در تقویم هر سال ایران دقیقا مقارن با لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری (برج فلکی حمل) میباشد.

 سیاست شرق _ زمان تحویل سال ۱۴۰۱ (یک هزار چهارصد و یک هجری شمسی)، آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی، در تقویم هر سال ایران دقیقا مقارن با لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری (برج فلکی حمل) میباشد. یعنی لحظه تحویل سال جدید شمسی زمانیست که فاصله خورشید ازنقطه اعتدال بهاری صفر گردد.



لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ به وقت ساعت جهانی (UTC/GMT):
۱۶:۲۸:۴۳ عصر

دعای لحظه تحویل سال


یا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار‌ «ای دگرگون کننده‌ی قلب‌ها و چشم‌ها»

یا مُدبِّرَ اللیلِ و النَّهار‌ «ای گرداننده و تنظیم کننده‌ی روز‌ها و شب‌ها»

یا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال‌ «ای تغییر دهنده‌ی حال انسان و طبیعت»

حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال «حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما»

در سال جدید ۲۷ روز تعطیل رسمی داریم که دو روز آن به جمعه افتاده است. شنبه بیشترین تعداد تعطیلی را به خود اختصاص داده است و در طول سال سه تعطیلی دو روزه در اردیبهشت، خرداد و مرداد داریم.

چون زمان تحویل سال بعد از ظهر یکشنبه ۲۹ اسفند خواهد بود، پس روز دوشنبه مقارن با اول فروردین و آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی است.


سال ۱۴۰۱ سال و گاهنامه چینی

هر سال چینی برای خودش اسمی دارد. این نام‌گذاری حتی در میان ایرانیان و سایر ملل دنیا نبز رواج دارد.بین سال‌های چینی سومین سال، ببر است.

ببر موجودی دلیر و بی پروا، یک عصیانگر و شورشی ناراضی است، او با شتاب زدگی خاص خودش، همیشه علیه قدرت های برتر طغیان می کند و سرکشی و نارضایتی با خونش در آمیخته است. ببر دوست دارد سردمدار باشد، ولی متاسفانه شایستگی و برازندگی رهبری را ندارد. او همیشه اولین کسی است که شعار حرکت کردن می دهد. اما در کسب و کار، عشق و جنگ، احتیاط حکم می کند که دیگران کورکورانه از او پیروی نکنند و حتی گاهی او را از حرکت باز دارند.

راه افتادن به دنبال ببر، می تواند شروع فاجعه ای بزرگ باشد. او همیشه در پی ماجراجویی است و گاه خواسته هایی غیر منطقی و دور از احتیاط و بدون مسؤولیت دارد، اما ایستادگی در برابر ببر نیز بسیار مشکل است، زیرا شخصیت گیرایی دارد و ظاهر نافذ و پرهیبتش نمود ویژه ای به او می بخشد. مردم خواه نا خواه به او احترام می گذارند و حتی دشمنان او نیز از این قاعده بر مستثنی نیستند.

ببر دوست دارد همه از او اطاعت کنند، اما از این که خود فرمانبردار کسی باشد، بیزار است و هیچ کس را شایسته آن نمی داند که به او دستور بدهد. ببر اگر بتواند پیش از دست زدن به هر کاری اندکی بیندیشد و به نصایح اطرافیان گوش فرا دهد، قطعاً به موفقیت های چشم گیری خواهد رسید.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »