... امروز: شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 3:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس، تسریع می شود

بر اساس پیشنهاد قطر، بین ۴۰ تا ۵۰ اسیر اسرائیلی در ازای آتش‌بس یک ماهه آزاد خواهند شد.

سیاست شرق _ کابینه جنگ اسرائیل، به رئیس موساد برای پیشبرد پیشنهاد قطر، در خصوص معامله جدید با جنبش حماس، چراغ سبز نشان داد.

به نقل از شبکه کان ۱۱ اسرائیل، کابینه جنگ این رژیم به «دیوید بارنیا»، رئیس موساد برای پیشبرد پیشنهاد قطر درباره معامله جدید با جنبش حماس، چراغ سبز نشان داد. این پیشنهاد شامل آزادی ده‌ها اسیر اسرائیلی در ازای آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی و چند هفته آتش‌بس است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که تماس‌های بسیار مثبتی در این راستا برقرار شده‌است.

قرار است کابینه جنگ نتانیاهو، امروز یکشنبه برای بررسی معامله جدید و موضوع روز بعد از جنگ جلسه‌ای را برگزار کند.

رئیس موساد جمعه کابینه جنگ را در جریان پیشنهادات قطر گذاشت، با این حال وی مدعی شد، حماس دیگر بر پایان جنگ به عنوان شرطی برای معامله جدید اسرا پافشاری نمی‌کند. این در حالی است که جنبش حماس در روزهای اخیر بارها تاکید کرده‌است که قبل از توقف کامل جنگ، هیچ‌گونه مذاکراتی با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

این شبکه به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد: مذاکرات بر یک معامله انسانی متمرکز است، اما بهایی که اسرائیل مجبور به پرداخت آن خواهد شد یعنی موافقت با چندین روز آتش‌بس و آزادی اسرای فلسطینی بزرگتر خواهد بود.

بر اساس پیشنهاد قطر، بین ۴۰ تا ۵۰ اسیر اسرائیلی در ازای آتش‌بس یک ماهه آزاد خواهند شد.

این شبکه اعلام کرد، مرحله دومی وجود دارد که بسیار پیچیده‌تر خواهد بود و احتمالا درباره عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »