... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 10:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پایان مذاکرات ایران و اتحادیه اوراسیا درباره توافق منطقه آزاد تجاری

جلالی: مذاکرات ایران و دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره توافق منطقه آزاد تجاری به پایان رسیده است و این سند به مجالس کشورهای اوراسیا و ایران ارائه خواهد شد.

سیاست شرق _ مذاکرات ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا درباره توافق منطقه آزاد تجاری، با حضور سفیر ایران در روسیه به پایان رسید.

به نقل از خبرگزاری تاس، در دسامبر ۲۰۲۱، شورای عالی اقتصادی اوراسیا پیش نویس پروتکل توافق موقت لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران را تصویب کرد.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در نشست خبری در مسکو گفت: روز چهارشنبه، مذاکرات ایران و دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره توافق منطقه آزاد تجاری به پایان رسیده است و این سند به مجالس کشورهای اوراسیا و ایران ارائه خواهد شد.

وی افزود: می‌خواهم یک خبر خوب را اعلام کنم، آن این است که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا درباره توافق تجارت آزاد به پایان رسیده است، البته این توافق باید به مجالس شش کشور ارائه شود. وی گفت: مجالس پنج کشور عضو اوراسیا و مجلس ایران.

در اوایل اکتبر، گزارش شد که کار بر روی بخش نظارتی یک توافقنامه تجارت آزاد کامل بین اوراسیا و ایران تقریباً تکمیل شده است.

در دسامبر ۲۰۲۱، شورای عالی اقتصادی اوراسیا پیش نویس پروتکل توافق موقت لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران را تصویب کرد. این پروتکل تمدید قرارداد را به مدت سه سال یا تا زمانی که توافق نامه کامل مربوطه به اجرا درآید، تمدید می کند.

کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »