... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ دی ۱۴۰۱ - 8:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

استعفای سفیر اسرائیل در پاریس در اعتراض به دولت نتانیاهو

یائل گرمان همچنین با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو و اظهارات دیگر وزرای کابینه اش با ارزش‌ها و باورهای وی در تضاد هستند، از استعفای خود خبر داد.

سیاست شرق _ یائل گرمان، سفیر اسرائیل در پاریس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، در اعتراض به ترکیب کابینه راستگرای ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو، استعفا کرد.

به نقل از «تی آر تی» ترکیه، گارمان در پیام استعفای خود تاکید کرده که سیاستمداران افراطی در کابینه جدید به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو حضور دارند.

یائل گرمان همچنین با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو و اظهارات دیگر وزرای کابینه اش با ارزش‌ها و باورهای وی در تضاد هستند، از استعفای خود خبر داد.

بنیامین نتانیاهو تاکنون به استعفای سفیر اسرائیل در پاریس واکنشی نشان نداده است.

دولت ائتلافی نتانیاهو موفق به کسب رای موافق ۶۳ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست شده است. در این نشست ۵۴ نماینده رای مخالف دادند.

بدین ترتیب، نتانیاهو برای ششمین بار در دوران حیات سیاسی خود بر صندلی نخست‌وزیری نشست. امیر اوهانا، نماینده حزب لیکود نیز به عنوان رئیس مجلس انتخاب شده است.

تمامی اعضای سی نفره کابینه نتانیاهو از احزاب راستگرا بوده و ۵ نفر از آنها زن هستند.

گفتنی است ائتلاف نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست پیروز انتخابات پارلمانی اسرائیل شده بود. نتانیاهو بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و سپس برای ۱۲ سال متوالی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست‌وزیری اسرائیل بر عهده داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »