... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 0:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل، به اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح هشدار داد

سازمان ملل: این حمله به معنای "کشته‌ها و زخمی‌های بیشتر، آوارگی در ابعاد بزرگ و جنایات بی‌رحمانه‌تری است که مسئولین آن پاسخگو می‌شوند".

سیاست شرق _ به گزارش رسانه‌های غربی، نشانه‌هایی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به رفح به چشم می‌خورد، که در همین رابطه، کمیسر عالی سازمان ملل درباره این گام، به اسرائیل هشدار جدی داد.
فولکر تورک، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر، به اسرائيل هشدار فوری و جدی در رابطه با حمله گسترده به شهر رفح در جنوب غزه داده است. او همچنین حملات هوایی هر روزه اسرائيل به آنجا را محکوم کرده است. 
در بیانیه‌ای که از سوی دفتر تورک منتشر شده، آمده است که این حمله به معنای “کشته‌ها و زخمی‌های بیشتر، آوارگی در ابعاد بزرگ و جنایات بی‌رحمانه‌تری است که مسئولین آن پاسخگو می‌شوند”.
رفح برای مدت طولانی پناهگاه ۱.۷ میلیون فلسطینی آواره بوده است. اکنون گفته می‌شود ۱.۲ میلیون نفر در آنجا هستند و بسیاری شهر را ترک می‌کنند.

اردوگاه‌هایی در مجاورت خان یونس
هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای شکل‌گرفتن “شهری” از چادر را در نزدیکی خان یونس نشان می‌دهند.

تصاویر شرکت Planet Labs PBC که در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهند که گسترش این اردوگاه‌ در غرب خان یونس از ۱۶ آوریل تاکنون ادامه دارد.

تصاویر روز یکشنبه این هفته نشان دادند که این چادرها اکنون به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌اند.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز، بدون نام بردن از منبع خود گزارش داده که مصر نیز قبل از آغاز حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح، در حال برپایی یک اردوگاه در صحرای سینا و در مجاورت این شهر است.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل به سوالاتی درباره این فعل و انفعالات پاسخی نداد. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به تازگی گفته است که به دلیل شکست مذاکرات با حماس، حملات انجام خواهد شد.

حماس خواستار افزایش فشار بر اسرائیل در تمام مناطق درگیری است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام حماس در یک سخنرانی تلویزیونی “به مناسبت «۲۰۰‌» امین روز از آغاز جنگ” خواستار “تشدید جنگ در همه جبهه‌ها” شد.
جرقه جنگ غزه از اکتبر گذشته و با حمله گروه حماس و عمق سرزمین های اشغالی، که در آن حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲٠٠ اسیر شدند، آغاز شد.

علی رغم مبادله اسرای فلسطینی و اسرائیلی، گفته می شود که هنوز هم حدود ۱۳۰ اسیر در نزد حماس قرار دارند و مذاکرات برای آزادی آنها به نتیجه نرسیده است.
همزمان منابع فلسطینی می‌گویند که در حملاتی که اسرائیل پس از حملات ۷ اکتبر تاکنون به غزه انجام داده، بیش از ۳۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »