... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - 1:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ساخت چاپگر سه‌بعدی ایرانی با قابلیت تولید قطعات پیچیده

محمودی: این دستگاه چاپگر سه بعدی ساخت داخل از نظر کیفت با نمونه خارجی کاملا مشابه بوده و از نظر قیمت بسیار کمتر از مشابه خارجی است

سیاست شرق _ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: چاپگر سه بعدی ساخته شده داخلی، نیاز ۴۰ صنعت را در کشور برطرف خواهد کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین محمودی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان آیدیزاین گفت: چاپگر‌های سه‌بعدی شرکت ما ماشین،‌های ساخت افزایشی با تکنولوژی‌های اکسیژنی و لیزری پودری هستند که با متریال‌های مختلفی از ترموپلاستیک‌های پلیمری، ترموستات و فلزات تولید شدند.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف افزود: کاربرد‌های این فناوری در ۴۰ صنعت مختلف از جمله صنعت خودرو، صنعت هوایی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و محصولات چینی و سرامیک است. این دستگاه می‌تواند بدون قالب و ابزار قطعه مورد نظر را بسازد به خصوص در قطعاتی که هندسه آن‌ها پیچیده و یا قطعاتی که در تیراژ کم باید تولید شوند، کاربرد دارد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان آیدیزاین ادامه داد: این دستگاه به صنعت‌هایی که زمان رسیدن به قطعه برای آن‌ها مهم بوده و قطعات فوری و در اسرع وقت می‌خواهند بسیار کمک کننده است. نمونه سازی، ساخت کم تیراژ، مدل‌های ریخته گری و ساخت قالب‌های کامپوزیت از دیگر مزیت‌های دستگاه چاپگر سه بعدی است.

محمودی اظهار کرد: این دستگاه چاپگر سه بعدی ساخت داخل از نظر کیفت با نمونه خارجی کاملا مشابه بوده و از نظر قیمت بسیار کمتر از مشابه خارجی است و برای مشتریان ایرانی خدمات پس از فروش نیز فراهم است. این دستگاه بخشی از نیاز بازار را که نمونه آن صنعت ساخت افزاری بوده به طور کامل برطرف کرده است.

او در پایان تصریح کرد: این دستگاه چاپگر سه بعدی بیش از ۱۰ میلیون دلار گردش مالی به دنبال دارد.

به گزارش سیاست شرق، پرینت سه بعدی، یک روش ساخت دیجیتالی قطعات است که برخلاف روش های سنتی که با جایجایی مواد یا براده برداری و تراشیدن مواد به هندسه قطعه شکل داده می شد، با افزودن مواد پلیمری به صورت ساختار لایه لایه، قطعه تولید می شود.

مزیت های این روش قابلیت ساخت اشکال پیچیده، ساخت سریع قطعات در تیراژ کم و عدم نیاز به قالب و ابزار است. ماده پرینت سه بعدی مصرفی براساس کاربرد و ویژگی های قطعه مشخص می شود که با تکنولوژی مخصوص خود نیز گره خورده است.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »