... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 7:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی هستیم

میلر: «ما فعالانه به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی واقعی برای اسرائیل هستیم، زیرا معتقدیم که این بهترین راه برای ایجاد صلح و امنیت پایدار برای اسرائیل، فلسطینی‌ها و منطقه است.»

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که، ایالات متحده به طور فعال به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین های امنیتی برای اسرائیل و بررسی گزینه ها با شرکای خود در منطقه است.

به نقل از رویترز، متیو میلر، روز چهارشنبه،ضمن اعلام این مسئله، از ارائه جزئیات در مورد کار داخلی وزارتخانه در مورد این موضوع خودداری کرد، اما در یک نشست خبری مدعی شد که این تلاش یکی از اهداف دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بوده است.

میلر گفت: «ما فعالانه به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی واقعی برای اسرائیل هستیم، زیرا معتقدیم که این بهترین راه برای ایجاد صلح و امنیت پایدار برای اسرائیل، فلسطینی‌ها و منطقه است.»

میلر افزود: “تعداد راه هایی وجود دارد که می توانید برای دستیابی به آن اقدام کنید. تعدادی توالی از رویدادها وجود دارد که می توانید برای دستیابی به آن هدف، انجام دهید. و ما به طیف گسترده ای از گزینه ها نگاه می کنیم و آنها را با شرکای خود در میان می گذاریم.

آکسیوس اوایل روز چهارشنبه گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از وزارت امور خارجه خواسته است تا بررسی و گزینه‌های سیاستی در مورد به رسمیت شناختن احتمالی آمریکا و بین‌المللی یک کشور فلسطینی پس از جنگ غزه را ارائه کند.

بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه گزارش داد، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا نیز به گروهی از قانون‌گذاران بریتانیا گفت که دولت بریتانیا و متحدانش «مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین از جمله در سازمان ملل را بررسی خواهند کرد».

بنا به همین گزارش، واشنگتن ایجاد یک کشور فلسطینی را با تلاش برای متقاعد کردن عربستان سعودی به عادی سازی روابط خود با اسرائیل مرتبط کرده است، فشاری که پس از حمله حماس در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی و حملات مرگبار ارتش اسرائیل به نوار غزه، تا حد زیادی متوقف شد.

هرچند کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس، از کشور فلسطین سخن می گویند، با این حال، بنیامین نتانیاهو، شدیدا با تاسیس چنین کشوری مخالفت نموده است، هرچند که، تاکنون، شرایط و میزان استقلال سیاسی، نامی، اقتصادی و غیره، چنین کشوری، مشخص نشده است.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »